SME

Zásobníky plynu mieria k historickej naplnenosti

Zásobníky sú naplnené v priemere na vyšších úrovniach, než aké predpokladá Brusel.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR.)

BRATISLAVA. Množstvo zemného plynu uskladneného v európskych zásobníkoch už dnes prevyšuje hodnoty, aké mala Európa uskladnené pred zimou 2021/2022.

Situácia na Slovensku je pritom ešte o čosi lepšia.

Ako ďalej v tlačovej správe konštatuje spoločnosť Nafta, v kontexte energetickej krízy a vojny na Ukrajine dala Európska komisia členským štátom za cieľ dosiahnuť k 1. novembru naplnenosť zásobníkov na 90 percent.

„Nielen že smerujeme k dosiahnutiu tejto úrovne, ale dnes sú zásobníky naplnené v priemere na vyšších úrovniach, než aké predpokladá komisia ako priebežný cieľ k 1. septembru. Zásobníky majú teda vyše dvojmesačný predstih. Jednoduché zrátanie dnešného stavu zásobníkov a minuloročného vývoja počas letných mesiacov ukazuje už koncom leta 100 % naplnenosť,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Nafta Martin Bartošovič.

SkryťVypnúť reklamu

Reálnosť dosiahnutia plnej naplnenosti pred nadchádzajúcou zimou platí podľa firmy dokonca aj v prípade, ak by sa okamžite zastavili všetky zostávajúce toky zemného plynu z Ruska do Európy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (23. 5. 2025)
USD 1.131
AUD 1.761
CZK 24.942
JPY 162.190
CAD 1.568
GBP 0.843
HUF 403.730
PLN 4.246
CHF 0.934
SEK 10.849

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 467
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 244
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 057
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 854
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 473
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 167
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 940
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 132
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 046
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 107
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 061
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 622
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 394
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 077
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 046
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 107
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 061
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 622
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 394
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu