Hudobná tvorba pre deti nie je pre bežné publikum obzvlášť zaujímavá. V priebehu uplynulej poldruha dekády sa však popri hip-hope stala jedným z najväčších trhov v slovenskom hudobnom priemysle.
Najúspešnejšími interpretmi hudby pre deti, ktorí sa na vás usmievajú aj z titulnej stránky júlového INDEXU, sú Marek a Petra Kováčovci. Lepšie povedané, Smejko a Tanculienka.
„Vymysleli sme koncept, v ktorom sa spojil spev, tanec a príbeh, ktorý má deti zaujať. Začali sme s ním navštevovať škôlky a deťom sa to páčilo. Z jedného predstavenia vznikla šnúra koncertov, a tak sa projekt začal nabaľovať,“ hovoria manželia Kováčovci v titulkovom rozhovore pre INDEX.
Dočítate sa v ňom, kto je mozgom projektu, ako im ho pomáhajú rozvíjať streamingové služby, prečo nechcú vystupovať na mítingoch politických strán (čo v čase kampane pred septembrovými voľbami môže byť aktuálne) či, ako si vyberajú partnerov a značky, s ktorými spolupracujú.
V júlovom INDEXE píšeme aj o ďalších interpretoch a hercoch z hudobno-zábavných šou pre deti. Miro Jaroš či autorka konceptu Fíha Tralala prezrádzajú, ako sa im darí v podnikaní.
V ďalšej časti seriálu Magnáti opisujeme príbeh finančníka Pavla Krúpu. Niekdajší zakladateľ skupiny Arca Capital, z ktorej ho neskôr vykopli, si pre agresívne biznisové praktiky vyslúžil povesť obávaného nájazdníka.
Miestami sa zdalo, a sám Krúpa to s obľubou tvrdil, že sa mu nemôže nič stať, pretože ho chráni akási aura. Bola to zjavne ilúzia, lebo brutálne doplatil na krach Arcy. V našom článku sa dočítate, prečo zo slovenskej päste ostal len tieň.
V samostatnom rozhovore pre INDEX pritom Krúpa priznáva, že sa vyhrabáva z bahna. „Môj imidž kvalitného investora dostal na frak, dostal som k. o., padol som na zem. Buď sa z toho dostanem, alebo zostanem v zabudnutí,“ hovorí.

V júlovom čísle INDEXU dostali, samozrejme, priestor aj viaceré letné témy. Ak sa chystáte ísť autom do Chorvátska na Jadran, poradíme vám, ako sa k „slovenskému moru“ dostanete najrýchlejšie a najvýhodnejšie a na aké nástrahy si treba dať pozor.
Ak vás skôr zaujíma turizmus u nás doma, prečítajte si analýzu, ktorí podnikatelia a skupiny na ňom zarábajú v lete najviac. Ak sa napríklad vyberiete do Vysokých alebo Nízkych Tatier, vaše peniaze pravdepodobne skončia u finančníkov z J&T.
V ďalšom článku sa zasa dozviete, ako na Slovensku funguje biznis so suvenírmi. Medzi tričkami s nápismi o láske k Bratislave bežne nájdete aj poháre s potlačou dielami českého maliara Alfonza Muchu alebo ruské matriošky.
Biznis so suvenírmi je globálny, hoci nie všetky sú vyrobené v Číne. Kupujúci však prihliadajú najmä na cenu a na to, aby sa im nezničili v kufri. Ako vravia obchodníci, tradičné slovenské šúpoľové bábiky chcú len fajnšmekri.
Ak patríte k fanúšikom hudby a chystáte sa na niektorý z letných festivalov, zaujať vás môže rozhovor so šéfkou Atmosféry v Hontianskych Nemciach. Jej rozpočet v tomto roku narástol o tretinu, časť prípravy už zabezpečujú externí dodávatelia.
Atmosféra rastie a organizátori pochopili, že dobrovoľníctvo, na ktorom doteraz stál, má svoje limity. „V porovnaní s Pohodou však stále dokážeme robiť festival za malé peniaze,“ hovorí Grétka Pavlovová.

V júlovom INDEXE vám predstavíme ďalšie dve nominácie na ocenenie FéliX Business Award. V kategórii Výnimočný rodinný biznis budú súťažiť nábytkári z krivánskej spoločnosti Lukamasiv a košická firma Swida Innovative, ktorej víziou je stať sa uberom v preprave expresných zásielok.
Z ďalších tém v júlovom INDEXE vyberáme:
- Eurovea, Nivy a ďalší: Aké sú najväčšie nákupné centrá na Slovensku
- Za desaťtisíc to nebude: Koľko budú stáť elektromobily
- Energia z vetra: Kto chce investovať do nových vrtúľ a kde vyrastú
- Opäť v kurze: Banky zlepšujú úroky na termínovaných vkladoch
Vážení čitatelia, ak nás radi čítate, no nepatríte ešte do klubu predplatiteľov, využite výhodnú ponuku na predplatné a získajte ho so zľavou na index.sme.sk/predplatne.
Vopred ďakujeme za priazeň.