Slovensko zaplavili predvolebné bilbordy. Celkom typicky ide o zmes (polo)prázdnych fráz a (nesplniteľných) sľubov. Jeden z nich však v populizme priam exceluje.
Ide o plagát hnutia Republika, ktoré založili odídenci z ĽSNS Mariana Kotlebu, právoplatne odsúdeného z extrémizmu.
Bilbord zobrazuje šéfa Republiky Milana Uhríka, ktorý sa preslávil tým, že v televíznej debate sa odmietol vyjadriť k holokaustu slovami "ja som vtedy nežil, nepamätám si to", a sloganom "Mimovládkam ani cent". (Keď s ním médiá Uhríka konfrontovali, upravil ho na "Šorošovým a dúhovým mimovládkam ani cent".)

Ako to však v skutočnosti je? Od koho majú mimovládne organizácie peniaze a čo by znamenalo obmedzenie ich zdrojov?
- Fungovanie mimovládok rozoberáme v ďalšej časti seriálu Ekonómia ľudskou rečou.