V máji Slovenská správa ciest (SSC) odstavila cestný most pri Seredi, pretože hrozí jeho zrútenie. O zlom stave mosta sa vedelo dlho, od roku 2019 bol uzavretý pre nákladiaky.
Jeho úplné vyradenie z prevádzky si vyžaduje desiatky kilometrov dlhé obchádzky, v niektorých obciach sťažuje cestovanie a zásobovanie.

Nejde o ojedinelý prípad. Podľa Martina Pekára, experta Progresívneho Slovenska na dopravu, je v zlom až havarijnom stave 42 percent mostov na cestách prvej triedy a 67 percent mostov na cestách druhej a tretej triedy.
Podľa ministra dopravy Pavla Lančariča sa mosty dostanú do nového harmonogramu výstavby diaľnic. Na ich rekonštrukciu sa má zo štátneho rozpočtu vyčleniť 40 až 50 miliónov eur ročne.
Na Slovensku je viac ako osemtisíc cestných mostov. Väčšinu z nich, a to na cestách druhej a tretej triedy, spravujú vyššie územné celky (VÚC). O zvyšok, na cestách prvej triedy a na diaľniciach, sa stará štát prostredníctvom Slovenskej správy ciest a Národnej diaľničnej spoločnosti.
V článku sa dozviete:
- koľko peňazí chce štát investovať do opravy mostov,
- prečo ministerstvo nezverejnilo analýzu, či sa to oplatí robiť cez PPP projekty,
- prečo analytici kritizujú PPP financovanie,
- prečo štát zaspal pri projektovaní opráv mostov.
Milióny eur na stovky mostov
V marci 2020 sa zrútil most v Trstenej cez rieku Oravicu. Bol už niekoľko mesiacov uzavretý pre dopravu aj chodcov, ale že je v zlom stave, zistila kontrola ešte v roku 2015. Namiesto neho postavili nový most za 1,3 milióna eur.