Mýtny systém na Slovensku, ktorý pre štát vybudovala a uplynulých štrnásť rokov prevádzkovala firma SkyToll, prejde do rúk novej spoločnosti. Opakovaný tender Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) vyhrala česká firma CzechToll. Sľubuje, že náklady na mýto a jeho správu vybudovanie mýtneho systému (opravené 22.8.2023) budú oveľa nižšie, ako to bolo v prípade súčasného dodávateľa, spoločnosti SkyToll.
Práve cena doterajšieho mýtneho systému vyvolávala otázky a tvrdú kritiku. Analytici, štátne kontrolné orgány aj mimovládky už dlho upozorňujú, že zmluva so SkyTollom z roku 2009 bola predražená. Nedávno ju za extrémne nevýhodnú pre štát označil aj premiér Ľudovít Ódor.

Prečo je mýtny systém pre štát nevýhodný, prečo sa súťaž na nového prevádzkovateľa naťahuje a kto stojí za víťazom tendra? INDEX odpovedá na najdôležitejšie otázky.
V článku sa dočítate:
- Prečo vyhráva súťaže na mýtny systém opakovane CzechToll?
- Prečo sa súťaže na mýtny systém a služby rušia a naťahujú?
- Prečo je mýtny systém drahý a nevýhodný?
- Kedy sa spustí mýto pod novým správcom?
- Kto stojí za firmou CzechToll?
- Prečo NDS predlžuje zmluvu so SkyTollom do roku 2024?
- Bude výber mýta cez CzechToll pre štát lacnejší?
- Prečo štát nedostane mýtny systém po vypršaní zmluvy bezodplatne?
1. Prečo vyhráva súťaže na mýto opakovane CzechToll?
Pretože za vybudovanie a správu mýtneho systému opakovane ponúka najnižšiu cenu. Tá je jedným z hlavných kritérií pri výbere víťaza tendra.