Objednávanie Tesly je na prvý pohľad ako nakupovanie cez e-shop. Stačí pár klikov a auto je na ceste. Lenže v pozadí na zákazníka čaká viacero nástrah, ktoré kúpu nového elektroauta predražujú.
Americká automobilka nemá na Slovensku zastúpenie, čo celý proces komplikuje. Podnikateľsky túto medzeru na trhu využil Jaroslav Kapšo, ktorý stojí za firmou DriveTesla.sk. Záujemcom radí, ako na kúpe auta neprerobiť.
„Drvivá väčšina ľudí, ktorí si mysleli, že obídu systém poplatkov a cien Tesly, sa nakoniec popálila. Ak napríklad prídete do Viedne na konci kvartálu, odovzdávajú vtedy aj sto áut denne. Budú mať na vás šesť minút,“ vraví Jaroslav KAPŠO v rozhovore pre INDEX.
Čo sa v rozhovore dočítate:
- Prečo Tesle na Slovensku chýba zastúpenie,
- koľko stojí Tesla aj so všetkými poplatkami,
- aká je životnosť batérie a ako sa rieši servis?
V apríli ste otvorili neoficiálny showroom Tesly. Neozvali sa vám z centrály automobilky?
Áno, zastúpenie Tesly na Slovensku chýba, tunajší trh pre ňu nie je prioritou. Suplujeme jeho prácu. Z centrály sa nám ozvali asi pred rokom, ale preto, že niekomu prekážali naše marketingové aktivity. My však nepoužívame ani logo Tesly, ani jej marketing. Naopak, robíme jej reklamu na vlastné náklady.
Kedy bude mať podľa vás Tesla na Slovensku oficiálne zastúpenie?
Považujem Teslu stále za startup, hoci reálne existuje pätnásť rokov. Nedá sa porovnať s tradičnými automobilkami, ktoré fungujú desaťročia. Vybudovať globálnu distribučnú a servisnú sieť je zdĺhavý proces.
Tesla rozširuje služby tak, aby dosiahla najväčší dosah s najnižším úsilím. To znamená, že na Slovensko s piatimi miliónmi obyvateľov zatiaľ necieli. Susedný český trh je už väčší a so zaujímavejšou kúpnou silou.

Niektoré poplatky zistíte v poslednej chvíli
Objednanie Tesly pripomína nakupovanie cez e-shop. V čom je teda problém?