SME

Investície do ciest v EÚ výrazne prevýšili investície do železničnej dopravy

Skúmali, ako sa posledné tri dekády menila infraštruktúra verejnej dopravy.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA/AP)

VIEDEŇ. V rámci Európskej únie iba tri štáty v uplynulých troch dekádach investovali do rozvoja železničnej dopravy viac ako do cestnej infraštruktúry.

Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktoré zverejnila v utorok ekologická organizácia Greenpeace.

Kým cestná sieť sa v rokoch 1995 až 2018 v regióne zväčšila o viac ako 30-tisíc kilometrov, železničná sieť sa v rovnakom období zmenšila o vyše 15-tisíc kilometrov, uvádza sa v štúdii.

Inštitút pre klímu, životné prostredie a energiu so sídlom v nemeckom Wuppertále na základe poverenia od Greenpeace skúmal, ako sa posledné tri dekády menila infraštruktúra verejnej dopravy v 27-člennej EÚ, Veľkej Británii, Nórsku a Švajčiarsku.

SkryťVypnúť reklamu

Zo správy vyplýva, že od roku 1995 investovali krajiny takmer o dve tretiny viac do rozširovania a obnovy ciest (1,5 bilióna eur) ako do rozširovania železničnej dopravy (931 miliárd eur).

V rokoch 2018 až 2021 sa tento nepomer mierne zmenšil a tridsiatka európskych krajín investovala do rozširovania cestnej dopravy o tretinu viac ako do rozvoja železničnej dopravy.

Rakúsko, Belgicko, Dánsko, Francúzsko, Taliansko, Luxembursko a Spojené kráľovstvo v týchto štyroch rokoch dokonca investovali viac do železničnej dopravy ako do cestnej dopravy.

Železnice Slovenskej republiky

Martin Pekár.

Reformy sú nevyhnutné, ale prichádzajú neskoro, tvrdí hnutie.


TASR 12
Ilustračná fotografia.

Ku koncu roku 2023 zamestnávali viac ako 12 700 zamestnancov.


SITA a 1 ďalší 44
Súvisiace témy: Vlaky, Európska únia, Greenpeace
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 373
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 215
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 893
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 027
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 239
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 870
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 790
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 579
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo platformy X.

Dôvodom sú hlavne výhrady voči Muskovi.


TASR
Premiér Robert Fico.

Pripúšťa aj možnosť, že sankcie nepodporí.


TASR 33
Ilustračná fotografia.

Obchodná vojna poškodila chuť investorov riskovať v tejto oblasti.


TASR
Ilustrační snímka

Konkurz spoločnosti Kimat SK vyplavuje viaceré otázniky.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 911
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 123
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 979
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 375
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 6 119
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 852
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 650
  8. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 4 699
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťZatvoriť reklamu