Keď ide človek na bicykli po cyklotrase okolo Šúrskeho kanála, pri Ivanke pri Dunaji si všimne, že na nedostavanej križovatke dvoch dôležitých diaľnic D1/D4, ktoré tvoria obchvat Bratislavy, sa niečo deje. Poľská firma Budimex, ktorá vlani vyhrala súťaž na jej dostavbu, začala v lokalite vo veľkom kopať.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začiatkom týždňa informovala, že práce na exponovanej križovatke pokračujú sanáciou pod opornými múrmi či odstraňovaním materiálu po demoláciách. V pláne sú aj preložky inžinierskych sietí či úprava hydromeliorácií.
V najbližších mesiacoch napríklad preložia koryto Vajnorského potoka, ktoré bráni rozšíreniu diaľnice D1 na šesťpruh. Súčasťou projektu je aj rozšírenie starej diaľnice až po Triblavinu na tri plnohodnotné pruhy v jednom smere.
V článku sa dozviete:
- Prečo sa musí dorábať križovatka D1/D4,
- prečo sa musí dvíhať úroveň cesty.
- aké prvé obmedzenia dopravy nastanú,
- prečo Poliaci budú stavať rýchlo,
- čo všetko sa pri Ivanke postaví.
Varovanie pred zápchami
Diaľničiari už dlhšie upozorňujú, že vodiči sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia a kolóny. V rekonštrukcii je totiž hlavný diaľničný privádzač do Bratislavy v smere od Trnavy.