Text pôvodne vyšiel na webe ekonom.cz
Aj keď človek nie je „swiftie“, teda zarytý fanúšik tridsaťtriročnej speváčky Taylor Swift, je takmer nemožné uniknúť rozruchu okolo jej nového albumu, turné a filmu.
Ako uvádza časopis Forbes, dokonca sa ozývajú hlasy, že ide o najväčší ekonomický príbeh roka. O tomto fenoméne sa začína hovoriť ako o swiftonomike.
Marcový otvárací koncert turné Eras Tour na štadióne State Farm v arizonskom Glendale priniesol miestnym podnikom väčšie príjmy ako finále Super Bowlu LVII ligy amerického futbalu, ktoré sa konalo na tom istom štadióne o mesiac skôr.
Pobočka americkej centrálnej banky FED vo Filadelfii napríklad zohľadnila vplyv jej aktivít vo svojich prognózach a uviedla, že prílev návštevníkov koncertov popovej hviezdy podporil cestovný ruch v regióne, čo ukazujú aj údaje z viacerých ďalších amerických miest.
John Williams, prezident newyorskej pobočky FED, označil účinok speváčkiných akcií za významný fenomén.
Spoločnosť QuestionPro, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, v lete tohto roku odhadla, že len koncertné turné by mohlo zvýšiť spotrebiteľské výdavky v Spojených štátoch o päť miliárd dolárov.
Fanúšikovia míňajú veľké peniaze nielen na vstupenky na koncerty, ale aj na cestovanie, ubytovanie, jedlo a nápoje, oblečenie a ďalší tovar.