Slovenský líder na trhu s drogériou plánuje rozšíriť ponuku svojich obchodov o voľnopredajné lieky. Naráža však na legislatívne obmedzenia.
„Existuje silná loby, aby to tak ostalo, pretože veľkým hráčom v sektore lekární to takto vyhovuje,“ tvrdí šéf slovenskej dm drogerie markt Martin Podhradský.
V rozhovore pre INDEX tiež vraví, že v uplynulých týždňoch rozbehli rokovania s dodávateľmi o nových cenách. Jedným z nich je aj Henkel, ktorého produkty sa v tomto roku v sieti dm drogerie kúpiť nedali, pretože neakceptovala ním navrhované zdraženie produktov.
Je reálne, aby ste mohli predávať lieky?
Sme v štádiu, keď preverujeme všetky legislatívne možnosti. Je to koncept, ktorý musíme doladiť. Na predaj liekov potrebujeme licenciu na zaobchádzanie s liekmi a zdravotníckymi pomôckami.
Legislatíva vyžaduje, aby sme na tento účel mali aj samostatnú eseročku. Proces sme naštartovali a máme ambíciu ho dotiahnuť, ale len do takej miery, do akej nám to umožní legislatíva.
Onedlho by sme chceli rozšíriť prevádzku v obchodnom centre Aupark v Bratislave, kde by mohol vzniknúť dostatočný priestor na predaj liekov.
Čo sa v rozhovore ďalej dočítate:
- aký potenciál vidí dm v predaji voľnopredajných liekov,
- do akej miery je udržateľné predávať produkty so zápornou maržou,
- prečo sú na Slovensku produkty privátnych značiek Balea či Babylove drahšie než v Rakúsku.
Aký obchodný model ste si stanovili? Lekární je na Slovensku dosť.
Nejde nám o to, aby sme predávali lieky na predpis, ale voľnopredajné lieky. Slovensko žije v akejsi legislatívnej diere. Stačí sa pozrieť na Česko či Chorvátsko, kde by sme mohli voľnopredajné lieky predávať.
Na predaj Strepsilsu na bolesť hrdla predsa zákazník nepotrebuje extra odbornú konzultáciu.
Pre obmedzenia v legislatíve sa nevieme dostať ani k dermokozmetike od firiem ako L'Oréal a Beiersdorf, pretože sa tvária, že ju môžu dodávať len lekárňam.
Prečo ste tému predaja liekov otvorili? Vidíte v tom výrazný ekonomický potenciál?