SME

Manažér Telekomu: Hejt na vianočnú kampaň nás prekvapil (rozhovor)

Rovnakú vianočnú kampaň majú aj inde.

Tohtoročná vianočná kampaň Slovak Telekomu štuchla do pomyselného osieho hniezda.

Reklamný šot ukazuje mladíka, ktorý na dotieravé otázky príbuzných o škole či vzťahoch odpovedá vlastnými rýmami, zasadenými do známej vianočnej melódie. Z úvodného „Ó, čas vianočný, ó, čas vianočný, dnes ma čaká večer náročný“ postupne predchádza na „dievča nehľadám“ a „tesné slipy ničia spermie“.

Časť ľudí tieto formulácie pochopila tak, že ústredná postava šotu odkazuje na svoju sexuálnu orientáciu, prípadne sa im nepáči exaktná anatomická terminológia.

SkryťVypnúť reklamu

Na youtubovej a facebookovej stránke operátora dostala kampaň množstvo negatívnych reakcií, vznikla tiež bizarná petícia za zrušenie jej vysielania.

Riaditeľ divízie spotrebiteľského trhu Slovak Telekomu Mladen Mitič, ktorého tím kampaň pripravoval, hovorí o nedorozumení: „Bolo to pochopené v kontexte, ktorý tam nie je.“

Rovnaký šot sa vysiela v ďalších deviatich krajinách, kde pôsobí vlastník Slovak Telekomu, teda skupina Deutsche Telekom. Negatívne reakcie však prichádzajú len zo Slovenska.

„Aj vďaka tejto kampani vidíme, čo sa v spoločnosti deje, a že eskalácia nenávistných prejavov je niečo, s čím sa budeme stretávať,“ hodnotí Mladen Mitič v rozhovore pre INDEX.

Vymysleli ste tohtoročnú vianočnú kampaň s tým, že rozvírite širšiu spoločenskú debatu?

SkryťVypnúť reklamu

Nie. Kampaň sme postavili na vcelku bežnej rodinnej situácii, chceli sme upozorniť na otázky, ktoré sú pre ňu jednak typické, ale na druhej strane často nepríjemné pre ich adresátov.

Takisto pochádzam z krajiny, ktorá je kultúrne veľmi podobná Slovensku (Srbsko, pozn. red.), aj u nás tety, strýkovia a staré mamy v dobrom úmysle kladú otázky, ktoré ľudia považujú z rôznych dôvodov za citlivé.

Namiesto nich sme chceli upriamiť pozornosť na otázku „Si šťastný?“, ktorú považujeme za zásadnú (na záver šotu ju kladie stará mama hlavného predstaviteľa, pozn. red.). Vôbec nám nenapadlo, že získame takú publicitu, akú sme od určitých skupín ľudí dostali.

Firmy vo vianočných kampaniach používajú emočne neutrálne posolstvá, vyhýbajú sa citlivým témam, ktoré polarizujú spoločnosť. Prečo ste si povedali, že sa tohto pravidla nebudete držať?

SkryťVypnúť reklamu

Naším zámerom nebolo otvoriť tému, ktorá je pre mnohých Slovákov kontroverzná. Ak sme s niečím problém očakávali, tak skôr s explicitným použitím slova „spermie“, hoci aj to je pre mnohých ľudí úplne normálne.

Neočakávali sme, že 90 percent negatívnych reakcií sa bude týkať hypotetickej situácie, ktorá tam v skutočnosti nie je, a to, že chlapec v šote je gej.

Lesbický pár neprekážal

Po niekoľkých dňoch od spustenia kampane ste na sociálne siete pridali akoby ospravedlňujúce vysvetlenie, že šot „nerieši sexuálnu orientáciu“ a slovo spermie naráža na tému plánovania rodiny. Zľakli ste sa, že ste to prepálili?

Nemyslím si, že sme to prepálili. Na druhej strane, reakcie a komentáre našich zákazníkov sledujeme. Náš cieľ nie je niekoho provokovať. Chceli sme preto objasniť, že nevidíme žiadny problém v tom, čo je vnímané ako problém, a že si vážime slobodu slova a iné názory, lebo o tom je aj náš komunikačný koncept Rešpekt.

SkryťVypnúť reklamu

Každý má právo na vlastný názor, ale v tomto prípade to bolo pochopené v kontexte, ktorý tam nie je. Prečo je to tak, prečo to v spoločnosti pulzuje, to možno súvisí s polarizáciou, ktorú zvýraznili aj nedávne parlamentné voľby.

Prečo by mal byť problém, ak by chlapec v reklame bol gay?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAJ83 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Firmy

Ilustračné foto.

Služba na základe nariadenia EÚ bude dostupná od októbra.


11
Michal Meško a Daniela Marušková v podcaste Biznislab.

Martinus buduje značku na hodnotách, nie číslach.


Daniela Marušková a 2 ďalší
Oznam na dverách obchodu

Podnikatelia často podliehajú ilúzii rýchleho zisku bez jasného systému.


SITA 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 531
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 020
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 135
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 754
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 3 040
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 760
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 653
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook 1 541
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Niektorí výrobcovia nespĺňajú požiadavky a čelia konkurenčnej nevýhode.


TASR
Ilustračné foto.

Predpokladaná cena by mala byť maximálne 727-tisíc eur.


TASR 1
Americký prezident Donald Trump.

Prezident adresoval listy predstaviteľom štátov.


TASR 2
Paschal Donohoe.

Predsedom skupiny bude tretie funkčné obdobie.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 260
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 504
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 496
  4. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 12 306
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 201
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 855
  7. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 7 072
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 814
  1. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  2. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  3. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  4. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  6. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  7. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  8. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
SkryťZatvoriť reklamu