SME

Manažér Telekomu: Hejt na vianočnú kampaň nás prekvapil (rozhovor)

Rovnakú vianočnú kampaň majú aj inde.

Tohtoročná vianočná kampaň Slovak Telekomu štuchla do pomyselného osieho hniezda.

Reklamný šot ukazuje mladíka, ktorý na dotieravé otázky príbuzných o škole či vzťahoch odpovedá vlastnými rýmami, zasadenými do známej vianočnej melódie. Z úvodného „Ó, čas vianočný, ó, čas vianočný, dnes ma čaká večer náročný“ postupne predchádza na „dievča nehľadám“ a „tesné slipy ničia spermie“.

Časť ľudí tieto formulácie pochopila tak, že ústredná postava šotu odkazuje na svoju sexuálnu orientáciu, prípadne sa im nepáči exaktná anatomická terminológia.

SkryťVypnúť reklamu

Na youtubovej a facebookovej stránke operátora dostala kampaň množstvo negatívnych reakcií, vznikla tiež bizarná petícia za zrušenie jej vysielania.

Riaditeľ divízie spotrebiteľského trhu Slovak Telekomu Mladen Mitič, ktorého tím kampaň pripravoval, hovorí o nedorozumení: „Bolo to pochopené v kontexte, ktorý tam nie je.“

Rovnaký šot sa vysiela v ďalších deviatich krajinách, kde pôsobí vlastník Slovak Telekomu, teda skupina Deutsche Telekom. Negatívne reakcie však prichádzajú len zo Slovenska.

„Aj vďaka tejto kampani vidíme, čo sa v spoločnosti deje, a že eskalácia nenávistných prejavov je niečo, s čím sa budeme stretávať,“ hodnotí Mladen Mitič v rozhovore pre INDEX.

Vymysleli ste tohtoročnú vianočnú kampaň s tým, že rozvírite širšiu spoločenskú debatu?

SkryťVypnúť reklamu

Nie. Kampaň sme postavili na vcelku bežnej rodinnej situácii, chceli sme upozorniť na otázky, ktoré sú pre ňu jednak typické, ale na druhej strane často nepríjemné pre ich adresátov.

Takisto pochádzam z krajiny, ktorá je kultúrne veľmi podobná Slovensku (Srbsko, pozn. red.), aj u nás tety, strýkovia a staré mamy v dobrom úmysle kladú otázky, ktoré ľudia považujú z rôznych dôvodov za citlivé.

Namiesto nich sme chceli upriamiť pozornosť na otázku „Si šťastný?“, ktorú považujeme za zásadnú (na záver šotu ju kladie stará mama hlavného predstaviteľa, pozn. red.). Vôbec nám nenapadlo, že získame takú publicitu, akú sme od určitých skupín ľudí dostali.

Firmy vo vianočných kampaniach používajú emočne neutrálne posolstvá, vyhýbajú sa citlivým témam, ktoré polarizujú spoločnosť. Prečo ste si povedali, že sa tohto pravidla nebudete držať?

SkryťVypnúť reklamu

Naším zámerom nebolo otvoriť tému, ktorá je pre mnohých Slovákov kontroverzná. Ak sme s niečím problém očakávali, tak skôr s explicitným použitím slova „spermie“, hoci aj to je pre mnohých ľudí úplne normálne.

Neočakávali sme, že 90 percent negatívnych reakcií sa bude týkať hypotetickej situácie, ktorá tam v skutočnosti nie je, a to, že chlapec v šote je gej.

Lesbický pár neprekážal

Po niekoľkých dňoch od spustenia kampane ste na sociálne siete pridali akoby ospravedlňujúce vysvetlenie, že šot „nerieši sexuálnu orientáciu“ a slovo spermie naráža na tému plánovania rodiny. Zľakli ste sa, že ste to prepálili?

Nemyslím si, že sme to prepálili. Na druhej strane, reakcie a komentáre našich zákazníkov sledujeme. Náš cieľ nie je niekoho provokovať. Chceli sme preto objasniť, že nevidíme žiadny problém v tom, čo je vnímané ako problém, a že si vážime slobodu slova a iné názory, lebo o tom je aj náš komunikačný koncept Rešpekt.

SkryťVypnúť reklamu

Každý má právo na vlastný názor, ale v tomto prípade to bolo pochopené v kontexte, ktorý tam nie je. Prečo je to tak, prečo to v spoločnosti pulzuje, to možno súvisí s polarizáciou, ktorú zvýraznili aj nedávne parlamentné voľby.

Prečo by mal byť problém, ak by chlapec v reklame bol gay?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAJ83 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Firmy

Ilustračné foto.

Medzi desiatkou najziskovejších spoločností na svete kótovaných na burze nie je žiadna z Európy.


TASR
Ilustračné foto.

Zadávanie objednávok, výroba produktov a ich odoslanie do USA trvá oveľa dlhšie.


TASR 3
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (20. 5. 2025)
USD 1.126
AUD 1.747
CZK 24.907
JPY 163.260
CAD 1.571
GBP 0.842
HUF 402.350
PLN 4.269
CHF 0.939
SEK 10.902

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 895
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 452
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 456
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 338
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 286
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 944
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 916
  3. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 612
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 633
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 7 341
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 666
  7. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 6 056
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 822
  1. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  2. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  3. Tupou Ceruzou: Krížovka
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  5. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  6. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  7. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poškodený most v Poprade.

Rezort sa spolieha na analýzu za 7,6 milióna.


5
Qatar airways

Celkové údaje o príjmoch a počte cestujúcich zatiaľ nie sú k dispozícii.


TASR
Skupina Be Group pôsobila na Slovensku od roku 2005.

Koncern Be Group skončil neslávne.


Na archívnej snímke demonštranti protestujú proti masového turizmu v Barcelone.

Španielsko vlani prilákalo rekordných 94 miliónov turistov.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 944
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 916
  3. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 612
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 633
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 7 341
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 666
  7. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 6 056
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 822
  1. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  2. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  3. Tupou Ceruzou: Krížovka
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  5. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  6. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  7. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
SkryťZatvoriť reklamu