Dlhé roky bol spolumajiteľom Azetu, ktorý prerazil vďaka portálu Pokec, neskôr riaditeľom slovenského vydavateľstva Ringier Axel Springer, ktoré malo v portfóliu denník Nový Čas či spravodajský web Aktuality.sk.
Nedávno ho verejnosť mohla spoznať aj v investorskej reality show Jama levova. Nie všetky projekty, ktoré sa mu pozdávali, viedli k dohode.
„Hoci pred kamerami záujemca o investíciu súhlasil s mojou ponukou, keď sme išli podpísať dohodu, odstúpil od nej. Priznal, že ani nechcel investora a jeho cieľom bolo urobiť si PR,“ vysvetľuje jeden z dôvodov.
Aj pre Milana Dubca bola Jama levova tak trochu PR záležitosť. V skutočnosti sa „na plný úväzok“ venuje developerskému realitnému biznisu. Vlani zobchodoval projekty za 50 miliónov eur a tieto peniaze chce v priebehu nasledujúcich dvoch rokov opäť investovať.
„Niečo chceme investovať na Slovensku, ale podstatnú časť chceme investovať na zahraničnom trhu. Chceme tam pomyselne zapichnúť prvú vlajočku. Je čas vyraziť do zahraničia,“ hovorí Milan Dubec v rozhovore pre INDEX.
V rozhovore sa dočítate aj:
- prečo sa neuskutočnili všetky dohodnuté obchody z Jamy levovej,
- ako vníma situáciu na realitnom trhu a či musel zlacňovať,
- prečo jeho skupina nezverejňuje ceny bytov v Púchove a v Žiline áno,
- či ho láka politika.
Vďaka Jame levovej ste známy aj laickej verejnosti. Neľutujete, že ste do tohto projektu išli?
Nie. Mojím dlhodobým cieľom je zlepšiť obraz podnikateľov na Slovensku. Aj cez vyrozprávanie môjho príbehu chcem ukázať, že nemáme len podnikateľov z deväťdesiatych rokov, ktorí zbohatli na privatizácii. Máme aj takých, ktorí si to museli „odmakať“.
Nie som to len ja, takých je nás veľmi veľa. Myslím si, že čím viac nás o tom bude rozprávať, tým viac ľudí sa odhodlá podnikať. Podnikanie pre mňa znamená zobrať zodpovednosť do vlastných rúk a nespoliehať sa na to, že sa o vás postará štát alebo nejaký zamestnávateľ.
Úspešných podnikateľov, ktorí nie sú poznačení privatizáciou a štátnymi zákazkami, nie je veľa. Jedným z nich je spoluzakladateľ Esetu Miroslav Trnka, ktorý sa však pre útoky politikov rozhodol odísť do Česka. Ako sa na to pozeráte?
Úspešných podnikateľov je na Slovensku veľa, len sa o nich málo vie. Poznám takých, ktorí majú ešte krajší príbeh, ako je môj, ale nechcú sa prezentovať. Sám som mal obavy z toho, čo bude, keď som prvýkrát médiám vyrozprával svoj príbeh.
Dnes mám pocit, že mi to pomáha nielen v biznise, ale aj v mimobiznisových aktivitách. Možno dávam nádej ďalším, možno svojím príkladom inšpirujem k tomu, aby zostali na Slovensku a začali podnikať.
Vaša mediálna viditeľnosť sa zvýšila okolo roku 2009, teda tesne pred predajom Azetu. Bol to zámer?
V roku 2009 sa spoločníkom v Azete stal Karol Gogolák. Prišiel z Telekomu, kde mal na starosti marketing. Povedal mi, že by som to mal robiť, keďže je to dôležité pre firmu aj pre mňa ako podnikateľa. To bol bod zvratu.
Prvé skúsenosti boli trochu vlažné, komunikácia z mojej strany sa viac zintenzívnila až okolo roku 2019. Dovtedy som ako zástupca vydavateľstva Ringier Axel Springer nemohol komentovať veci tak otvorene ako samostatný podnikateľ.
Priznali, že ani nechceli investora
Priniesla vám Jama levova biznisové výhody?
Vždy, keď vstupujete do takýchto aktivít, trvá relatívne dlhý čas, kým príde prvé ovocie. Ja som od toho neočakával žiadny skok. Sledoval som najmä cieľ, aby ľudia reálne rozmýšľali nad podnikaním. A to sa mi potvrdzuje. Veľa ľudí mi píše, že chce začať s podnikaním a pýta si rady.

Stalo sa, že ste sa k nejakému projektu v Jame levovej prihlásili, no po detailnom preštudovaní ste avizovanú dohodu zrušili?