Článok pôvodne vyšiel na webe Ekonom.cz
Hoci sa milionári skôr spájajú s rodinným bohatstvom a dlhými dynastiami, stať sa miliardárom si vždy vyžadovalo mimoriadny čin, myšlienku alebo nápad.
Taký, aký sa podaril napríklad Billovi Gatesovi so spoločnosťou Microsoft alebo Elonovi Muskovi so spoločnosťou Tesla.
Inú cestu k obrovskému majetku si zvolil Bernard Arnault, ktorý niekoľko rokov konsolidoval luxusný priemysel, aby dal svetu všetko pod značkou LVMH.

V konečnom dôsledku je jedno, či ide o vytvorenie ďalšieho technologického gigantu, obrovského trustového fondu alebo o to, že sa dotyční vypracovali na vrchol niektorej z najúspešnejších spoločností, ako napríklad bývalý šéf Microsoftu Steve Ballmer, ktorý je teraz šiestym najbohatším mužom planéty.
Ľudia na takýchto pozíciách majú tendenciu tvrdo pracovať, snažiť sa o veľké inovácie a v neposlednom rade mať ostré lakte.
Nová štúdia švajčiarskej banky UBS pre jej najbohatších klientov však ukazuje, ako sa svet mení.