SME

V obchodoch sa predáva historicky najviac súkromných značiek

V Lidli viac ako polovica vystavených výrobkov nesie privátnu značku.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Podiel privátnych značiek v obchodoch dosiahol v tomto roku 26,8 percenta, čo je historicky najvyššia nameraná hodnota. Oproti minulému roku ide o nárast o 1,2 percentuálneho bodu.

Informovala o tom Potravinárska komora Slovenska (PKS), ktorá od roku 2013 uskutočňuje prieskum podielu vystavenia privátnych značiek potravín na pultoch obchodov.

Aj v tomto roku sa prieskum uskutočňoval osobným zberom dát v 360 predajniach potravinových reťazcov po celom Slovensku. Terénny zber údajov prebiehal v marci tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

„V období vysokej inflácie sme predpokladali vyššie tempo rastu podielu privátnych značiek a naše očakávania sa naplnili. Neustále však upozorňujeme na skutočnosť, že ak chceme rozvíjať potravinárske odvetvie, inovácie v ňom a ďalšie investície, privátna značky nie sú tá správna cesta," uviedol prezident PKS Daniel Poturnay. Obchodný reťazec podľa neho môže zmeniť výrobcu svojej privátnej značky z domáceho na zahraničného bez toho, aby to spotrebiteľ postrehol. „Pre menšieho výrobcu však strata takejto zákazky môže znamenať existenčné problémy. Preto je z hľadiska udržania potravinárskej výroby na Slovensku potrebné podporovať značkové výrobky, a nie privátne," dodal.

Maloobchodné siete majú rôzne stratégie, čo sa týka ponuky výrobkov pod privátnymi značkami. Kým v Lidli viac ako polovica vystavených výrobkov nesie privátnu značku, v predajniach skupiny Terno je tento podiel výrazne nižší, a to len 5 %. Bežný podiel ponúkaných privátnych značiek je v slovenských retailových sieťach v rozmedzí 15 % až 25 %.

SkryťVypnúť reklamu

Relatívne vyšší podiel privátnych značiek ponúka aj Kaufland, a to 24 %. Sieť obchodov COOP Jednota, ktorá má tretí najvyšší podiel, predáva pod privátnou značkou každý piaty výrobok. Najviac sú zastúpené privátne potraviny v diskontných predajniach a hypermarketoch. V malých predajniach a supermarketoch je podiel privátnych značiek najnižší.

Najvyšší podiel zastúpenia privátnych výrobkov na regáloch je v kategóriách mlieko, mäsové výrobky – balené, nemrazené, mliečne výrobky – prírodné syry a cestoviny. Najmenší podiel privátnych výrobkov je v kategóriách víno, pivo, liehoviny a destiláty a nečokoládové cukrovinky.

Potraviny

Kamióny čakajú na cstup z Egypta do Pásma Gazy v Rafahu.

Humanitárna organizácia požiadala Izrael o zabezpečenie distribučných miest.


TASR
Regál s vifonkami.

Vyzvali politikov, aby vydala odporúčania s cieľom znížiť ich spotrebu.


TASR 4
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (21. 5. 2025)
USD 1.124
AUD 1.754
CZK 24.920
JPY 162.590
CAD 1.568
GBP 0.842
HUF 402.650
PLN 4.249
CHF 0.937
SEK 10.884

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 862
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 383
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 146
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 262
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 645
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 045
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 900
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 576
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 664
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 710
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 574
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 478
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 092
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 249
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 122
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 250
  1. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  2. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  3. Tupou Ceruzou: Pandemická
  4. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  5. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  6. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  7. Tupou Ceruzou: Krížovka
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mestský úrad Čadca.

Rebríček najväčších neplatičov okresu Čadca.


Európska centrálna banka vo Frankfurte nad Mohanom.

Trump spôsobuje svojou nevypočítateľnou colnou politikou značné otrasy.


TASR
Predseda SaS Branislav Grönling.

Minister pôdohospodárstva Takáč a vláda nechcú podľa SaS podozrenia vyšetrovať.


TASR 2
Predseda hnutia Slovensko Igor Matovič a Július Jakab.

Naposledy bol druhý pilier otvorený v roku 2015.


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 664
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 710
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 574
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 478
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 092
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 249
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 122
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 250
  1. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  2. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  3. Tupou Ceruzou: Pandemická
  4. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  5. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  6. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  7. Tupou Ceruzou: Krížovka
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
SkryťZatvoriť reklamu