V maloobchode s potravinami na Slovensku dlhodobo dominuje štvorica reťazcov Lidl, Tesco, Kaufland a Billa. Tento rok však môže priniesť impulz na zmenu pomerov na trhu.
Na Slovensko sa chystá expandovať poľský reťazec Biedronka. Aj keď jeho príchod je ešte zahalený otáznikmi, pôjde zrejme o najväčšiu udalosť od príchodu Lidla v roku 2004.
Kedy a ako Biedronka vstúpi na slovenský trh? Aké produkty bude mať na pultoch a s akými cenami sa bude snažiť osloviť zákazníkov? INDEX zosumarizoval, čo zatiaľ vieme o zámeroch poľského diskontného reťazca.

Obdobie nudy
Vráťme sa však najprv do obdobia po príchode Lidla, lebo to bolo pre súčasnú podobu potravinového maloobchodu veľmi formatívne.
Predovšetkým, odvtedy skrachovalo alebo zo Slovenska odišlo päť väčších maloobchodných potravinových sietí so zahraničnými vlastníkmi. V roku 2005 slovenské pobočky predala belgická sieť Delvita, o tri roky neskôr z trhu zmizli prevádzky nórskej siete Rema 1000, vystriedala ich domáca sieť Samoška.
V roku 2013 sa skončil slovenský príbeh holandskej skupiny Ahold, prevádzkovateľa obchodov Hypernova a Albert.

Neslávne dopadla aj pôvodom francúzska značka Carrefour. Francúzi predali štvoricu slovenských predajní v roku 2008 a ich nový prevádzkovateľ, spoločnosť ECM Group, ich v zásade len doviedol do krachu, pričom zanechal miliónové dlhy. Potupnému koncu nezabránil ani nový investor, ktorým bol bývalý partner finančnej skupiny Penta Jozef Špirko.