Brniansky vyhľadávač leteniek Kiwi.com, ktorý založil v roku 2012 Oliver Dlouhý, vyrástol na vlne rastúceho turistického ruchu a na ponukách leteniek od nízkonákladoviek.
Jeho pridanou hodnotou je, že dokáže kombinovať letenky aerolínií, ktoré spolu navzájom nespolupracujú.
Firma sa rozrástla z malého startupu na globálny gigant, ktorého ročné tržby dosahujú šesť miliárd českých korún (240 miliónov eur). Problémom je, že firma je dlhodobo stratová. Od pandémie naakumulovala stratu približne 83 miliónov eur.
Bratislava áno, Košice nie
Šéf firmy Oliver Dlouhý sa rozhodol náklady znížiť a jedným z krokov je prepúšťanie. Rozhodnutie sa dotkne aj pobočky v Bratislave.
Obdobie pred pandémiou Kiwi.com prialo, išlo o jeden z najrýchlejšie rastúcich startupov v strednej Európe. Firma vybudovala vývojárske centrá v Prahe, Štokholme či v Barcelone a pred piatimi rokmi jedno z nich otvorila aj v Bratislave.