Výstavba diaľnic na Slovensku je drahá a pomalá. Platí to o obchvatoch miest, ktoré sú ich súčasťou. Vlani sa mal dokončiť napríklad obchvat Tvrdošína. Termín sa však posunul o niekoľko mesiacov a náklady sa zdvihli o niekoľko miliónov eur.
A to je ešte ten lepší prípad. Obchvaty väčších krajských miest sa predražujú o desiatky až stovky miliónov eur a meškajú roky.
V akom stave sú v súčasnosti rozostavané obchvaty krajských miest? Pozrite si rebríček INDEXU, zostavený podľa aktualizovanej ceny.
V článku sa dozviete:
- prečo obchvat Žiliny mešká,
- o koľko sa predraží diaľnica okolo Ružomberka,
- prečo je prešovský obchvat drahší ako košický.
6. Obchvat Tvrdošína
Dĺžka: 5,6 km
Staviteľ: Hochtief SK, Porr, Hydroekol Dolný Kubín
Pôvodná cena: 62,1 milióna eur bez DPH
Aktualizovaná cena: 76,8 milióna eur bez DPH
Odhadované predraženie: 3,5 až 15 miliónov eur bez DPH
Začatie a ukončenie: marec 2021 – leto 2024 (odhad)
Odhadované meškanie: 1 rok

Obchvat malého okresného mesta na Orave odbremení frekventovanú cestu do Poľska, ktorú zaťažuje najmä kamiónová doprava. Pôvodne mal byť hotový v júni minulého roka, no diaľničiari oznámili, že pre tvrdšie horniny a preložky plynu sa termín predĺži o niekoľko mesiacov, pričom stavba sa zároveň predraží.
Podľa Hospodárskych novín si stavební dodávatelia pýtajú od štátu o 15 miliónov eur viac. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) im zatiaľ zaplatila 3,5 milióna eur. Obchvat by sa mal podľa diaľničiarov dokončiť tento rok v lete alebo na jeseň.
