Pred dvoma desaťročiami na slovenskom mediálnom trhu pôsobila pestrá zmes zahraničných investorov.
Za Hospodárskymi novinami stál vydavateľ nemeckého denníka Handelsblatt, denník Pravda vlastnila britská skupina Daily Mail, spolumajiteľom denníka Sme bol nemecký Verlagsgruppe Passau a televízia Markíza mala amerických investorov.
Medzičasom však prevažná väčšina zahraničných vlastníkov slovenských médií odišla. Nahradili ich slovenskí a českí finančníci.
Česi v Markíze aj v TA3
Televízny sektor patril dlhé roky z pohľadu vlastníckych pomerov medzi najstabilnejšie. Markízu vlastnila americká skupina Central European Media Enterprises (CME), TV JOJ ľudia zoskupení okolo finančnej skupiny J&T a za TA3 stál veľkopodnikateľ Ivan Kmotrík.

Koncom roka 2019 americkí vlastníci Markízy informovali, že pre svoju stredoeurópsku televíznu skupinu, do ktorej patrí napríklad aj česká Nova, našli nového majiteľa.
Stal sa ním holding PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera. Za CME, ktorá prevádzkuje tri desiatky TV kanálov v Bulharsku, Česku, Rumunsku, na Slovensku a v Slovinsku, zaplatil podľa odhadov 2,1 miliardy amerických dolárov (1,9 miliardy eur).
„Chceme využiť synergie medzi tvorbou mediálneho obsahu a jeho distribúciou. Motívom je teda predovšetkým rozvíjanie telekomunikačného a mediálneho biznisu,“ uviedol vtedy Kellner. Jeho PPF je vlastníkom operátora O2 v Česku a na Slovensku, v Česku vlastní aj pevnú telekomunikačnú sieť.

Okrem PPF sa o CME zaujímali aj ďalšie známe mená, spomínali sa český veľkopodnikateľ slovenského pôvodu Andrej Babiš a investičná skupina Penta.