BRATISLAVA. Obyvatelia Slovenska plánujú v rámci príprav na veľkonočné sviatky minúť priemerne 97,1 eura.
Najviac peňazí majú v úmysle minúť ľudia, ktorí si ich spájajú s kresťanskými tradíciami, ako aj staršie generácie a obyvatelia Prešovského kraja.
Vyplýva to z aktuálneho online prieskumu agentúry NMS Market Research, na ktorom sa zúčastnilo 1 030 respondentov.
"K veľkonočným tradíciám patrí aj príprava tradičných veľkonočných jedál, výzdoba či výslužka pre šibačov. Staršie generácie či obyvatelia východného Slovenska majú hlbšie zakorenené tradície späté s Veľkou nocou, preto je pre nich prirodzené siahnuť počas veľkonočných nákupov hlbšie do vrecka," interpretovala rozdiely Denisa Lakatošová z agentúry.

Veľkú noc vníma predovšetkým ako kresťanský sviatok 54 respondentov. Najviac si ju s kresťanstvom spájajú predovšetkým staršie generácie (59 percent), obyvatelia malých obcí s počtom obyvateľov do 5000 (63 percent) či obyvatelia Prešovského kraja (67 percent).
Staršie generácie nad 55 rokov plánujú podľa prieskumu minúť priemerne okolo 108 eur a obyvatelia menších obcí 103 eur.
Obyvatelia Prešovského kraja odhadujú svoju útratu na 120 eur. Je to o 23 eur viac, ako je priemer populácie, a o takmer 36 eur viac, ako plánujú minúť obyvatelia Bratislavského kraja.
"Aj keď sa ceny potravín za posledné týždne stabilizovali, väčšina Slovákov a Sloveniek (63 percent) plánuje uvážlivo míňať peniaze na veľkonočné nákupy. Takmer pätina obyvateľov dokonca tvrdí, že sa plánujú viacerých vecí zrieknuť a na veľkonočných prípravách budú šetriť," uzavrela agentúra s tým, že 59 percent populácie plánuje minúť rovnako veľa ako vlani.