Keď ste si v roku 2005 pustili televíziu, s veľkou pravdepodobnosťou ste v nej videli srbskú letušku Vesnu Vulovičovú. Skôr narodeným je známa ako jediná preživšia pád lietadla v roku 1972 v bývalom Československu.
Začiatkom nového milénia ju slovenským divákom pripomenula masívna teleshoppingová kampaň, podľa ktorej jej zdravotne výrazne pomohol Kosmodisk. Tento výrobok sa stal jedným z najznámejších produktov firmy Studio Moderna.
Vďaka značkám ako Top Shop, Delimano a Dormeo patrila medzi lídrov na slovenskom teleshoppingovom trhu a vykazovala ročné tržby v desiatkach miliónov eur.
Minulý čas nie je omyl, firma vlani skončila v konkurze. A ostali po nej obrie dlhy.
- Osud spoločnosti Studio Moderna sledujeme v ďalšej časti seriálu Posledná kapitola.

„Vyzerá hlúpo, ale funguje“
V každom období prichádzajú do popredia trendové predajné kanály. V deväťdesiatych rokoch a v prvej dekáde nového milénia bol na Slovensku v kurze teleshopping. Medzi firmy, ktoré ho využívali vo veľkom, patrilo aj Studio Moderna.
Jeho história sa začala písať už v roku 1992. Firmu založil Slovinec Sandi Češko, ktorý uveril vynálezu srbského lekára Branislava Stojanovica. Išlo o plastový pás s výbežkami, ktoré mali stimulovať svaly a prekrvovať tkanivo v okolí chrbtice.
Lekár so svojou pomôckou neuspel. Zlom priniesol až Češko. Produkt, ktorý pomenovali Kosmodisk, sa na trhu rýchlo uchytil. Predajca stavil na heslo: „Vyzerá hlúpo, ale funguje.“
Firma si Kosmodisk dala patentovať a jeho predaj rozšírila aj do iných krajín. Marketing založila na záberoch spokojných zákazníkov. Na Slovensku a v Česku účinky Kosmodisku chválili česká olympijská víťazka Jarmila Kratochvílová a speváčka Naďa Urbánková.