Kníhkupectvá sú špecifický biznis. Desať mesiacov v roku fungujú na hrane ekonomickej udržateľnosti, no v novembri a decembri spravia 20 až 30 percent celoročných tržieb. Táto realita platí bez rozdielu pre Martinus, Artforum i Panta Rhei.
Sieť kníhkupectiev Panta Rhei je špecifická v tom, že sa na nej najviditeľnejšie prejavili jej finančné problémy, ktoré si so sebou ťahá ešte od pandémie. Odvtedy kopí straty a nedarí sa jej reštartovať.
Od roku 2020 sa na stoličku generálneho riaditeľa posadí už tretí manažér. Po Vladimírovi Tomkovi, ktorý na pozícii CEO nevydržal ani rok, a Michalovi Rajterovi nastupuje do vedenia ďalší. Tentorz prichádza z telekomunikačnej spoločnosti Orange Martin Hromkovič.
Krízové riadenie
Michal Rajter šéfoval Panta Rhei od apríla 2021 a jeho odchod bol vopred naplánovaný. S konateľom Ladislavom Bödőkom sa už pri nástupe dohodol, že vo firme strávi toľko rokov, ako bude nutné.