Keď úspešné ženy propagujú na svojich sociálnych sieťach nejaké produkty, ovplyvňujú svojich sledovateľov.
Preto sa v médiách označujú za influencerky. Majú vplyv na rozhodovanie iných, hoci nepriamy. Samotné rozhodnutie je už na ľuďoch.
Ak niekto ponúka cez sociálne siete kozmetiku pochybnej kvality, jej skúška stojí používateľku maximálne poškodenú pleť. Ak niekto odporúča online vzdelávacie kurzy na investovanie, môže to byť strata času, ale aj peňazí.
Čas človek oželie rýchlejšie ako peniaze. Pri aplikácii Eaconomy, ktorá radí, ako obchodovať s menami na forexe, môžete stratiť veľa peňazí. Len predplatné na mesiac stojí takmer 100 dolárov.
Hoci influencerky tvrdia, že môžete kopírovaním obchodných nápadov aj veľa zarobiť, čo podporujú záplavou komentárov od tých, ktorí vraj zarobili, nemusí to tak byť vždy. Napriek tomu, že na tvorbe investičných tipov sa vraj podieľa umelá inteligencia. A tá je zvyčajne inteligentná.
Potvrdzujú to aj analytici, ktorí investovaniu naozaj rozumejú. Tvrdia, že obchodovanie s menovými pármi je ako lotéria a týždenný 50-percentný výnos, ktorý Eaconomy propaguje na instagrame, považujú za nereálny.
Pri biednej finančnej gramotnosti Slovákov a Sloveniek by bolo vhodné ich v investovaní vzdelávať. Otázne je, či drahé online kurzy s investičnými tipmi na forexe sú tou najvhodnejšou formou.

Kontrolky by mali ľuďom, ktorí chcú ľahko zarobiť len „klikaním“ na obchodných platformách, zasvietiť už vtedy, keď toto super výnosné obchodovanie ponúkajú influencerky, ktoré sa samy na sociálnych sieťach označujú za investičné analfabetky.
Ak si človek pozrie instagram firmy Eaconomy, nadobudne dojem, že úspešný môže byť každý. Aj jej zakladateľ Hassan Mahmoud. Lenže pri zbežnom prieskume internetu investor zistí, že tento podnikateľ mal v minulosti problémy so zákonom. Verili by ste jeho produktu? Influencerky uverili a šíria „zaručené“ návody na zbohatnutie ďalej.
Napokon, keď je systém lákania nových investičných ovečiek založený na odmene 50 dolárov za predplatiteľov, mali by budúci milionári opäť zbystriť pozornosť.
Pretože to silno pripomína praktiky multilevelového marketingu či pyramídovej schémy. A na nich nezarábajú všetci, ale len tí na vrchole.