SME

Polovicu tržieb e-shopov na Slovensku tvoria najväčšie elektronické obchody

Väčšina majiteľov na Slovensku má e-shop skôr ako doplnkový príjem.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: pexels)

BRATISLAVA. Priemerná ročná tržba slovenského e-shopu je 57-tisíc eur, avšak medián (stredná hodnota) predstavuje len 7000 eur.

Polovicu tržieb v e-commerce pritom tvoria giganti, teda približne dvadsiatka najväčších e-shopov. Druhá polovica tržieb je generovaná zvyšnými 15-tisíc menšími predajcami.

Doplnkový príjem

Vyplýva to z analýzy a odhadov spoločnosti Upgates, podľa ktorej výrazný nepomer medzi najväčšími hráčmi a zvyškom trhu potvrdzuje, že väčšina majiteľov na Slovensku má e-shop skôr ako doplnkový príjem.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa údajov spoločnosti si čoraz viac Slovákov chce privyrábať práve predajom cez e-shopy. Evidujú pritom dlhodobý medziročný nárast počtu e-shopov na úrovni 30 %. Na to, aby bol e-shop úspešný, by však mal jeho prevádzkovateľ pamätať na niekoľko základných vecí.

Podľa Michala Benatzkeho z Upgates je základným faktorom úspechu e-shopu sortiment.

"Ak sa obchodník netrafí do vkusu zákazníkov, budú všetky ďalšie kroky smerom k úspechu jeho projektu extrémne náročné. Potenciál úspešnosti produktu sa dá dopredu odhadnúť prostredníctvom rôznych marketingových nástrojov," priblížil Benatzky.

Dodal, že okrem produktov musí mať obchod nastavené ceny tak, aby boli akceptovateľné pre spotrebiteľa, ale zároveň zohľadnili know-how, náklady a primeranú maržu.

SkryťVypnúť reklamu

Konkurenčné prostredie

Uspieť v konkurenčnom prostredí môže pomôcť e-shopu aj moderné a vizuálne atraktívne riešenie, ktoré je zároveň jednoduché pre používateľov.

U zákazníkov často rozhodujú aj možnosti platby, väčšina ľudí platí na internete platobnou kartou a očakáva ponuku moderných platobných metód. Dôležitý je aj kvalitný, ústretový a podporný zákaznícky servis.

Úspešný e-shop sa rovnako musí vedieť podľa Benatzkeho dostať k zákazníkovi čo najbližšie.

"Cieľom marketingu nemá byť len zvýšenie počtu objednávok, dôležité je aj budovanie povedomia o značke a budovanie zákazníckej základne. Získavanie nových zákazníkov je oveľa drahšie ako motivovanie existujúcich k opakovaným nákupom," dodal.

Práca

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TIPOS spustil novú kampaň
  7. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  8. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 215
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 214
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 095
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 041
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 013
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 538
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 195
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 777
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Európsky komisár pre obchod Maroš Śefčovič.

Diskutovať budú o aktuálnom stave obchodných rokovaní.


TASR
Ilustračné foto.

Apple a Samsung majú vo Vietnam veľké výrobné prevádzky.


TASR
Ilustračná fotografia.

Podľa exministra hospodárstva premiér šíri paniku.


19
Ilustračné foto

Rokovania podľa európskej komisie prebiehajú.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 17 835
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 646
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 194
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 746
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 521
  6. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 781
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 8 872
  8. Martin Fronk: Zabudnutý betónový zázrak: Kostol, ktorý predbehol dobu aj Eiffelovu vežu 8 155
  1. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  2. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  3. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  4. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  5. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  6. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  7. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  8. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
SkryťZatvoriť reklamu