Písal sa rok 2012 a kanadský predajca obuvi Aldo sa rozhodol pre výraznú expanziu. Predajne plánoval otvoriť v desiatich európskych krajinách, v ktorých dovtedy nepôsobil. Bolo medzi nimi aj Slovensko.
Aj keď pre slovenského zákazníka išlo o neznámu značku, vo svete patrila medzi najväčších hráčov v tomto segmente. V súčasnosti má vyše 1600 predajní vo viac ako 60 krajinách sveta.
Jej slovenský príbeh však nedopadol dobre. Zástupca kanadskej nadnárodnej firmy pohorel a zanechal za sebou veľké dlhy.
- Príbeh spoločnosti Flaircom SK sledujeme v ďalšej časti seriálu Posledná kapitola .
S veľkými očami
Európsku expanziu pred dvanástimi rokmi realizovala kanadská Aldo formou franšízovej licencie. Pre český a slovenský trh ju získala firma Flaircom. Prvú prevádzku otvorila v marci 2012 v Prahe.

„Ďalšie predajne plánujeme otvoriť v druhej polovici roka v rámci kľúčových nákupných centier Prahy, Brna a Bratislavy,“ uviedol majiteľ Flaircomu Michal Janský pre portál E15.
„Naším cieľom je vytvoriť exkluzívnu sieť približne desiatich predajní Aldo, ktoré by mali na trhu získať pevnú pozíciu v segmente módy a zároveň cenovo dostupnú obuv a doplnky najmä pre mestského zákazníka,“ spresnil držiteľ licencie.
Problémy a státisícové škody
Slovenskú dcérsku spoločnosť založil Flaircom v lete 2012, Janský bol od začiatku jej konateľom. Ako avizoval, v Bratislave si chceli vybrať „kľúčové nákupné centrum“. Jeho voľba nakoniec padla na Central.

Tržby spoločnosti Flaircom SK postupne rástli. V roku 2013 dosiahli takmer 754-tisíc eur, v roku 2017 prevýšili 900-tisíc eur a o dva roky na to pokorili hranicu jedného milióna eur.
Na druhej strane, firma v rokoch 2013 až 2020 ani raz neskončila v zisku. Naopak, za toto obdobie vykázala kumulovanú stratu vyše 650-tisíc eur, z čoho takmer polovicu vygenerovala v pandemickom roku 2020.