SME

Slovenské internetové obchody čelia vzostupu zahraničných online trhovísk

Za posledný polrok sa ceny reklamy vyšplhali na rekordné sumy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Unsplash / Glenn Carstens-Peters)

BRATISLAVA. Zvýšený dopyt po reklame zo strany zahraničných online trhovísk komplikuje podnikanie domácim internetovým obchodom.

Za posledný polrok sa ceny reklamy vyšplhali na rekordné sumy. Priemerná cena za jeden klik vzrástla v druhom kvartáli 2024 o 20 %, informovala o tom spoločnosť Upgates.

Zahraničné online trhoviská investujú vysoké sumy do agresívneho marketingu.

Množstvo nakúpenej reklamy následne zvyšuje jej cenu pre domácich predajcov.

"Cenová hladina reklamy sa zvyšuje naprieč celým internetom aj ďalšími platformami. Sumy, ktoré trhoviská ako Temu, Trendyol a Shein investujú do reklamy, sú obrovské. Nevytláčajú len najväčších domácich hráčov, sťažujú situáciu najmä malým e-shopom. Ak tie nebudú viac pracovať na propagácii svojej značky, môže sa im to stať osudným," uviedol marketingový manažér spoločnosti Upgates Michal Benatzky.

SkryťVypnúť reklamu

Podobná situácia je aj v Českej republike, kde sa priemerná cena za jeden klik v druhom kvartáli 2024 zvýšila o 17 %. Slovenský trh je na rast cien viac citlivý. K ďalšiemu rastu má prísť po letných prázdninách, kedy zahraničné online trhoviská začnú propagovať ponuky Black Friday a vianočné nákupy.

"Keďže cesta balíkov z Číny trvá niekoľko týždňov, dá sa očakávať, že marketingové kampane Temu, Shein, Trendyol, Allegro a ďalších internetových trhovísk nezostanú pozadu," skonštatoval Benatzky.

Najviac ohrození sú predajcovia s veľmi širokou ponukou lacného tovaru z rôznych segmentov, ktorý sa dá kúpiť kdekoľvek.

Naopak, najväčšiu šancu majú predajcovia, ktorí predávajú originálny, zaujímavý alebo úzko profilovaný tovar. Takto špecifický tovar totiž spotrebitelia na zahraničných online trhoviskách zatiaľ nenájdu.

SkryťVypnúť reklamu

Benatzky odporučil internetovým predajcom, aby sa nespoliehali len na jeden typ reklamy a svoje podnikanie podporili budovaním komunity, vzdelávaním zákazníkov či rôznymi online a offline marketingovými kanálmi.

Dôležitú úlohu bude podľa neho zohrávať popredajný servis a starostlivosť o zákazníkov, ktorá posilní dôveru potenciálnych zákazníkov a zvýši lojalitu existujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  5. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  7. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  8. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  1. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  3. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  4. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  5. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  6. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  7. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  8. Ľuboš Fellner otvorene
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 26 556
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 24 965
  3. Ľuboš Fellner otvorene 7 897
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 297
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 777
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 765
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 284
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky 3 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Apollo Nivy.

Skupina sa sústreďuje na Londýn a Berlín.


1
Ilustračné foto.

Geopolitické zmeny si vyžadujú odolnejší a prispôsobivejší prístup.


TASR 2
Americký prezident Donald Trump.

Polročné výkazy by ušetrili firmám peniaze.


TASR
Zásah záchranárov v zaplavenom meste Arques.

Skutočné náklady extrémnych udalostí presahujú ich okamžité účinky.


TASR
  1. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  2. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  4. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  5. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  6. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  7. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  8. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 93 698
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 67 028
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 18 161
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 307
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 641
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 439
  7. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 373
  8. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 229
  1. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  2. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  4. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  5. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  6. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
SkryťZatvoriť reklamu