SME

Slovenské internetové obchody čelia vzostupu zahraničných online trhovísk

Za posledný polrok sa ceny reklamy vyšplhali na rekordné sumy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Unsplash / Glenn Carstens-Peters)

BRATISLAVA. Zvýšený dopyt po reklame zo strany zahraničných online trhovísk komplikuje podnikanie domácim internetovým obchodom.

Za posledný polrok sa ceny reklamy vyšplhali na rekordné sumy. Priemerná cena za jeden klik vzrástla v druhom kvartáli 2024 o 20 %, informovala o tom spoločnosť Upgates.

Zahraničné online trhoviská investujú vysoké sumy do agresívneho marketingu.

Množstvo nakúpenej reklamy následne zvyšuje jej cenu pre domácich predajcov.

"Cenová hladina reklamy sa zvyšuje naprieč celým internetom aj ďalšími platformami. Sumy, ktoré trhoviská ako Temu, Trendyol a Shein investujú do reklamy, sú obrovské. Nevytláčajú len najväčších domácich hráčov, sťažujú situáciu najmä malým e-shopom. Ak tie nebudú viac pracovať na propagácii svojej značky, môže sa im to stať osudným," uviedol marketingový manažér spoločnosti Upgates Michal Benatzky.

SkryťVypnúť reklamu

Podobná situácia je aj v Českej republike, kde sa priemerná cena za jeden klik v druhom kvartáli 2024 zvýšila o 17 %. Slovenský trh je na rast cien viac citlivý. K ďalšiemu rastu má prísť po letných prázdninách, kedy zahraničné online trhoviská začnú propagovať ponuky Black Friday a vianočné nákupy.

"Keďže cesta balíkov z Číny trvá niekoľko týždňov, dá sa očakávať, že marketingové kampane Temu, Shein, Trendyol, Allegro a ďalších internetových trhovísk nezostanú pozadu," skonštatoval Benatzky.

Najviac ohrození sú predajcovia s veľmi širokou ponukou lacného tovaru z rôznych segmentov, ktorý sa dá kúpiť kdekoľvek.

Naopak, najväčšiu šancu majú predajcovia, ktorí predávajú originálny, zaujímavý alebo úzko profilovaný tovar. Takto špecifický tovar totiž spotrebitelia na zahraničných online trhoviskách zatiaľ nenájdu.

SkryťVypnúť reklamu

Benatzky odporučil internetovým predajcom, aby sa nespoliehali len na jeden typ reklamy a svoje podnikanie podporili budovaním komunity, vzdelávaním zákazníkov či rôznymi online a offline marketingovými kanálmi.

Dôležitú úlohu bude podľa neho zohrávať popredajný servis a starostlivosť o zákazníkov, ktorá posilní dôveru potenciálnych zákazníkov a zvýši lojalitu existujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TIPOS spustil novú kampaň
  7. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  8. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 210
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 214
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 091
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 040
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 999
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 538
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 200
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 793
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Európsky komisár pre obchod Maroš Śefčovič.

Diskutovať budú o aktuálnom stave obchodných rokovaní.


TASR
Ilustračné foto.

Apple a Samsung majú vo Vietnam veľké výrobné prevádzky.


TASR
Ilustračná fotografia.

Podľa exministra hospodárstva premiér šíri paniku.


19
Ilustračné foto

Rokovania podľa európskej komisie prebiehajú.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 17 821
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 646
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 194
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 739
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 520
  6. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 779
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 8 869
  8. Martin Fronk: Zabudnutý betónový zázrak: Kostol, ktorý predbehol dobu aj Eiffelovu vežu 8 154
  1. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  2. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  3. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  4. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  5. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  6. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  7. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  8. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
SkryťZatvoriť reklamu