Minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru) nedávno vyhlásil , že úsek diaľnice D1 pri Žiline od Lietavskej Lúčky po Dubnú skalu, ktorej súčasťou je tunel Višňové, by sa v polovičnom profile mohol otvoriť skôr ako na konci roku 2025, čo je aktuálny termín jeho dokončenia.
Skorší termín si podľa neho vyžadujú problémy s padajúcimi skalami pod Strečnom. Pri prípadnej sanácii brala bude treba obmedziť premávku pod ním, pričom už teraz tam v čase špičky vznikajú zápchy.
Urýchlenie otvorenia tunela Višňové, ktorý sa stavia už viac ako dekádu, by však podľa viacerých zdrojov INDEXU z prostredia stavebníctva bolo na úkor kvality vozovky.
Podľa nich diaľničiari zvažujú, že namiesto betónového povrchu sa použije asfalt. Dokonca odborníkom zo Slovenskej technickej univerzity (STU) v Bratislave dali zadanie, aby im tento nápad posúdili.
Betónový povrch dostávala vozovka v tuneloch v minulosti štandardne. Má ho najstarší diaľničný tunel Branisko i novšia bratislavská Sitina.
V článku sa dočítate:
- Prečo je asfalt proti ohňu menej odolný ako betón,
- či je lacnejší pri nanášaní na cestu,
- prečo je drahší na údržbu,
- aká je životnosť oboch typov povrchov?
Zhoreli v asfaltovom pekle
Problémom asfaltu v tuneli je najmä jeho nižšia bezpečnosť pri nehode, pri ktorej by došlo k požiaru vozidla.