Písal sa rok 2010. Slovensko, ale aj celý svet sa spamätúval z dosahov hospodárskej krízy. Mnohé projekty zamrzli, ďalšie skrachovali či upadli do zabudnutia.
Na Slovensku sa však vo februári spomenutého roka začína nový projekt, ktorý mal ambíciu zmeniť pomery na slovenskom nebi.
Aerolinky Samair mali rozlietať Slovákov. Ich lepšiu budúcnosť mali zabezpečiť arabskí šejkovia, ktorí do projektu krátko po jeho vzniku vstúpili. Výsledok však bol úplne opačný. Samair mali krátku existenciu a po arabských podnikateľoch zostali len dlhy.
Aj keď letecká spoločnosť skončila pred desiatimi rokmi, dôsledky podnikania šejkov na Slovensku riešili súdy do dnešných dní.
- Príbeh spoločnosti Oystray Aviation sledujeme v ďalšej časti seriálu Posledná kapitola .
Bohatá rodina
Rodina Sayegh je na Strednom východe pojmom. Vďačí za to hlavne spoločnosti National Paints. Tá vznikla ešte v roku 1969 v Jordánsku a v nasledujúcich desaťročiach sa vypracovala medzi najväčších hráčov náterových hmôt na Blízkom východe.
Pomohli jej k tomu aj nové továrne v Spojených arabských emirátoch, Egypte, Ománe, Indii či Rumunsku. Dnes má skupina 18 závodov po celom svete.

Sayeghovci však nezostali len pri výrobe farieb. Rodinný konglomerát sa pustil aj do iných biznisov. Začali podnikať v logistike, zdravotníctve, vzdelávaní, finančníctve aj v mediálnej oblasti.
O postavení rodiny svedčí aj to, že Sayeghovci boli magazínom Forbes zaradení na zoznam sto najbohatších arabských rodín. V tomto roku obsadili 71. priečku.
Svetové médiá si rodinu všimli napríklad v roku 2012, keď sa skupina Sayegh Group dostala do konfliktu s USA. Dôvodom mal byť pokus predať Iránu tri lietadlá typu Boeing. Rodina sa lietadlá pokúsila predať aj napriek tomu, že na Irán boli uvalené tvrdé sankcie.
Slovenský biznis
Sayeghovci sa síce vypracovali medzi najbohatších ľudí v regióne, nie všetky biznisy im však vyšli. Neúspešnú kapitolu napísali na Slovensku.