Spoločnosť Panaxeo je nominovaná na ocenenie FéliX Business Award v hlavnej kategórii Excelentný biznis príbeh.
Softvérovú firmu Panaxeo založila dvojica ítečkárov, ktorých už nebavilo pracovať pre veľké korporácie. Unavovali ich zložité a rigidné interné procesy, považovali ich za stratu drahocenného času programátorov.
„Človek je tam podriadený vývojárskému procesu, ktorý má pevné fázy a ktoré sa nedajú obísť. To nás zväzovalo a brzdilo. Chceli sme, aby na prvom mieste bol človek, keďže je to znalostná práca a nie rigidný proces,“ spomína jeden zo zakladateľov firmy Adam Okruhlica.
Navyše, vo veľkých firmách pracuje softvérový inžinier zvyčajne na jednom projekte, no ich bavilo riešiť viacero menších naraz.
„Vedeli sme, čo trápi programátorov aj zákazníkov a chceli sme to robiť inak,“ vracia sa Adam Okruhlica do roku 2019, keď sa s jeho spoločníkom Igorom Liškom rozhodli odísť z dobre platenej práce vo veľkej korporácii a vybrali sa vlastnou cestou.
FéliX Business Award
je biznisová cena, ktorú vyhlasuje INDEX a Slovenská sporiteľňa v spolupráci s partnermi. Získať ju môžu inšpiratívne firmy a samosprávy za aktivity, ktoré prispievajú k prosperite, modernosti a spoločenskej zodpovednosti krajiny.
Vyhlasovatelia FéliX Business Award
Odborný partner
Bez externého kapitálu
Paradoxne, prvú malú krízu mali zakladatelia hneď na začiatku, keď sa nevedeli zhodnúť na názve firmy. Hľadali taký, ktorý by znel medzinárodne, bola by preň voľná internetová doména a zároveň by vystihol, čo chcú robiť, teda všestranné softvérové služby a digitálne inovácie.
Napokon si vybrali Panaxeo, čo je odvodené od latinského slova panacea, ktoré znamená všeliek. „Chceli sme liečiť problémy firiem, ale názov vybrala moja žena, ktorá nás pokarhala, že bude ťažké spolu podnikať, ak sa nevieme zhodnúť ani na názve firmy,“ hovorí Adam Okruhlica.
Firmu štartovali bez externého kapitálu (nemajú ho doteraz). Stavili na svoje znalosti IT, kontakty a skúsenosti z práce pre známe IT firmy, ako Avast či Exponea. Nezačínali úplne od nuly, ale s jedným veľkým klientom, ktorým bola americká spoločnosti Medrio, zameriavajúca sa na klinický výskum.
„Všetkému sme sa učili za pochodu. Aj manažérskym zručnostiam, aj ekonomike firmy,“ dodáva Adam Okruhlica.
Postupne im pribúdali ďalší zákazníci z medicínskeho biznisu, ale aj banky či firmy z oblasti marketingu, logistiky či médií. Napríklad pre Rádio Slobodná Európa vyvinuli aplikáciu, vďaka ktorej môžu poslucháči na mobile sledovať jeho vysielanie.
Rôzne tímy, rôzny pracovný čas
V rozbehu Panaxeu pomohli, na rozdiel od podnikateľov v iných odvetviach, covidové opatrenia a prechod na home office.