SME

Český rušňovodič prirovnal slovenskú železničnú infraštruktúru k tankodrómu

Stav železničných tratí je bezpečný, reagujú železnice.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Stav železničných tratí na Slovensku je alarmujúci a rušňovodiči sa po nich obávajú jazdiť. Problém sa však zatiaľ rieši iba znižovaním rýchlosti vlakov v problémových úsekoch.

Na zlý stav slovenských železníc už upozornili aj českí rušňovodiči.

Uviedla to Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) s odvolaním sa na list rušňovodiča Českých dráh Jiřího Vondru o stave železničnej infraštruktúry na Slovensku.

Tankodróm

"Dva roky upozorňujeme na to, že naše koľaje sú nebezpečné a život ohrozujúce. Riešenie kompetentných sa zatiaľ prejavuje len v znižovaní rýchlosti vlaku na problémových úsekoch na 'bezpečnú' rýchlosť 10 kilometrov za hodinu," uviedol výkonný riaditeľ AROS Patrik Benka.

SkryťVypnúť reklamu

Obavy jazdiť po slovenských železničných tratiach majú aj českí rušňovodiči.

AROS upozornil, že český rušňovodič v liste vedeniu Českých dráh prirovnal slovenskú železničnú infraštruktúru k tankodrómu.

Súvisiaci článok Šéf prevádzky ZSSK: Bezpečnosť železníc? Niektoré naše zariadenia vyvinuli v 19. storočí Čítajte 

Výkon služby na tratiach Železníc Slovenskej republiky je podľa neho náročný nielen pre vozidlá, ale aj pre rušňovodičov a hraničí s možným vznikom mimoriadnych udalostí.

Vedenie Českých dráh preto pozval na inšpekčnú jazdu, na ktorej sa mali zúčastniť aj zástupcovia ŽSR.

"Mojim zámerom bolo poukázať na stále sa zhoršujúci stav slovenských koľají, po ktorých my, českí rušňovodiči, denne jazdíme. Situácia je naozaj alarmujúca a domnievam sa, že máme oprávnené obavy o bezpečnosť cestujúcich aj svoju," uviedol Vondra.

AROS doplnil, že podľa českého rušňovodiča boli účastníci inšpekčnej jazdy prekvapení zlým stavom železničnej infraštruktúry na mnohých úsekoch trate Kúty - Štúrovo.

SkryťVypnúť reklamu

"Je pozoruhodné, že upozornenia slovenských rušňovodičov na tento neblahý stav našich koľají a ich okolia zjavne nestačia a opäť musí prísť impulz zo susedného Česka, aby sa veci, dúfajme, že pohli správnym smerom," upozornil prezident Federácie strojvodcov SR Dušan Kaša.

AROS pripomenul, že prevádzková dotácia ŽSR sa za posledné roky zvyšovala.

"V roku 2022 bola 355 miliónov eur, v roku 2023 bola 391 miliónov eur. V tomto roku je to 472 miliónov eur, v rokoch 2025 a 2026 je plánovaná ešte vyššia. Preto sa pýtame, kedy sa toto zvýšené financovanie zabezpečenia prevádzky prejaví v zlepšení infraštruktúry," uviedol Benka.

Stav infraštruktúry je bezpečný, reaguje ŽSR

Stav železničnej infraštruktúry ŽSR je bezpečný a prevádzka je zabezpečená podľa platných predpisov, technických noriem a zákonov. Železnice tak reagovali vyjadrenie AROS.

SkryťVypnúť reklamu

"Železnice Slovenskej republiky sa dôrazne ohradzujú voči subjektívnemu a účelovému názoru Asociácie železničných dopravcov Slovenska. Stav infraštruktúry ŽSR je bezpečný a prevádzka po nej je zabezpečovaná podľa platných predpisov, technických noriem a zákonov. Uvedené vyjadrenie združenia považujeme za dehonestáciu práce a úsilia tisícok zamestnancov ŽSR," uviedla hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová.

Pripomenula, že ŽSR na bežnú údržbu tento rok vynakladá vyše 55 miliónov eur a pre akcie odloženej údržby vyše 28 miliónov eur.

"Všetky tieto prostriedky sú smerované účelovo na presné miesta opravných prác a, navyše, prostredníctvom akcií tzv. jednoduchej reprodukcie začína ŽSR realizovať rozsiahle opravné práce na konkrétnych úsekoch, kde zároveň očakávame dosiahnutie požadovanej kvality cestovania," vysvetlila Bahýlová.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky, Česká republika
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  4. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  5. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  6. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  7. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  8. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  1. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  2. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  6. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  7. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  8. Ako komplexne a účinne vyriešiť problém akútnej hnačky
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 12 504
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 8 638
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 7 372
  4. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 5 259
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 089
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 451
  7. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 1 985
  8. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 1 738
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Karol Galek, expert strany Sloboda a Solidarita na energetiku.

Hnutie Slovensko zvoláva okrúhly stôl.


TASR 1
Ilustračné foto

Kolektívne vyjednávanie trvalo niekoľko mesiacov.


TASR
Leo Express.

Vlak do Belgicka by bol drahý a pomalý.


49
Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová a čínsky premiér je Li Čiang

EÚ kritizuje aj rastúce nadmerné výrobné kapacity v Číne.


TASR 1
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 36 194
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 13 832
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 222
  4. Ľudmila Križanovská: Zlákal ju multilevel marketing. Prišla o peniaze, aj priateľov 10 053
  5. Matej Galo: Pán Fico, profitujete z ruského plynu? Len sa pýtam. 8 894
  6. Rado Surovka: Robert, tak sa o má robiť, do psej matere ! 8 223
  7. Juraj Kumičák: Atrapa 7 326
  8. Ľuboslava Šusteková: Chrumkavé sladkokyslé zavárané uhorky mojej babky 6 658
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťZatvoriť reklamu