Zdravotné poisťovne na Slovensku nemajú veľa možností, ako sa od seba odlíšiť. Základnú zdravotnú starostlivosť musia uhrádzať zo zákona povinne. Preto sa pretekajú v benefitoch pre poistencov, ktoré by mali byť akýmsi nadštandardom ich služieb.
Najaktívnejšie sú práve na sklonku leta a v septembri, keď sa ich klienti môžu prepoistiť ku konkurencii.
Poisťovne preplácajú napríklad časť starostlivosti o zuby a zrak či kúpeľnú liečbu, vracajú poistencom doplatky za lieky a prispievajú na výživové doplnky a zdravotné pomôcky.
V článku sa dozviete:
- Dokedy sa dá zmeniť zdravotná poisťovňa?
- Dá sa prepoistiť online?
- Aké povinnosti má poistenec po zmene poisťovne?
- Dejú sa stále nekalé pokusy o prepoisťovanie?
- Aké nové benefity ponúkajú poisťovne?
- Majú poisťovne alternatívu za zrušený benefit na zubnú hygienu?
- Nepríde človek o nejaké benefity, ak sa prepoisťuje každý rok do inej poisťovne?
- Dá sa cez poisťovňu vybaviť termín u lekára online?
1. Dokedy sa dá zmeniť zdravotná poisťovňa?
Zdravotnú poisťovňu môže poistenec zmeniť raz ročne, a to najneskôr do 30. septembra. Poistencom vybranej poisťovne sa stane k 1. januáru nasledujúceho roka. Ak si zmenu rozmyslí, svoju prihlášku môže zrušiť bez uvedenia dôvodu do 31. októbra.
Dôležité je, že poistený môže byť iba v jednej zdravotnej poisťovni. Preto ak zistíte, že ste omylom či podvodom vedený v dvoch poisťovniach, vašou povinnosťou je do konca októbra doručiť späťvzatie prihlášky zdravotnej poisťovni. Stornovacie tlačivá nájdete na weboch zdravotných poisťovní.