SME

Nemecká vláda a automobilový priemysel vedú krízové ​​rozhovory

Väčšina problémov je spôsobená slabým dopytom z Číny.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Väčšina problémov nemeckého automobilového priemyslu je spôsobená slabým dopytom z Číny a nezdá sa, že by sa to v krátkodobom horizonte zmenilo. Povedal to v pondelok minister hospodárstva Robert Habeck.

Berlín zvažuje možnosti na podporu automobilového priemyslu.

Problémy na niekoľkých frontoch

Slabá globálna ekonomika komplikuje situáciu nemeckej proexportne orientovanej ekonomiky, poznamenal Habeck po rokovaniach so zástupcami automobilového priemyslu o štrukturálnych výzvach pri prechode na elektrické vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

Nemecký automobilový sektor, kľúčové odvetvie priemyslu, bojuje s problémami na niekoľkých frontoch - od vysokých výrobných nákladov až po problémový prechod na elektrické autá a slabnúci dopyt na kľúčovom trhu v Číne.

Medzi najviac zasiahnuté spoločnosti patrí Volkswagen, ktorý začiatkom tohto mesiaca oznámil, že naliehavo potrebuje znížiť náklady. Po prvý raz vo svojej 87-ročnej histórii tak zvažuje zatvorenie niektorých nemeckých závodov.

Podľa AFP Volkswagen údajne žiadal dotácie na podporu klesajúceho dopytu po elektrických autách.

Generálny riaditeľ Volkswagenu Oliver Blume pred rozhovormi povedal, že je šanca presadiť rýchlu pomoc pre tento priemysel.

Súvisiaci článok Konštruktér Favorita má 90 rokov. Chváli Bertoneho a ľutuje, že neboli peniaze na kupé Čítajte 

Na virtuálnom stretnutí, ktoré zorganizoval minister Habeck, sa zúčastnili zástupcovia automobiliek, významných dodávateľov, združenia automobilového priemyslu VDA a odborov.

SkryťVypnúť reklamu

Internetový portál časopisu Spiegel uviedol, že VW žiada vládu, aby ponúkla dotáciu 4000 eur na nákup elektromobilu, ak aj výrobca ponúkne zľavu 2000 eur.

Habeck sa po rokovaniach odmietol vyjadriť k dotáciám a zdôraznil, že priemysel potrebuje "plánovať dlhodobo". Minister varoval pred rýchlymi riešeniami, ktoré v krátkodobom horizonte oživia trh, ale po ich skončení predaj opäť klesne.

Regulácia oxidu uhličitého

Ďalšou naliehavou otázkou je regulácia oxidu uhličitého v Európe, povedal pre finančný denník Handelsblatt Ola Kallenius, generálny riaditeľ Mercedes-Benz.

Podľa Habecka sa diskutovalo o možnosti predloženia návrhu na revíziu emisných noriem Európskej únie, ale nemôže "sľúbiť" žiadne zmeny.

Nemeckí výrobcovia vozidiel zápasia s veľkými problémami. Mercedes aj BMW v uplynulých týždňoch znížili svoje prognózy príjmov tento rok čiastočne pre slabý predaj v Číne.

SkryťVypnúť reklamu

Po veľkých investíciách na čínskom trhu zaznamenali nemecké automobilky pokles ich podielu na trhu v ázijskej krajine dôsledku tvrdej konkurencie zo strany čínskych rivalov, ktorí rýchlejšie prešli na elektrické vozidlá.

K týmto problémom sa pridali vyššie náklady v Nemecku, najmä v dôsledku rastúcich cien energií.

Nemecko
Odoberať tému

Súvisiace témy: Automobilky na Slovensku
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (7. 4. 2025)
USD 1.106
AUD 1.810
CZK 25.142
JPY 160.560
CAD 1.570
GBP 0.850
HUF 405.700
PLN 4.263
CHF 0.941
SEK 10.974

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 796
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 786
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 273
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 899
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 861
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 326
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 109
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu