SME

Čína nepochodila v Bruseli s návrhom minimálnej ceny elektromobilov

Návrh ponúkla minimálnu cenu 30-tisíc eur.

Čínske auto BYD Atto32 na elektrický pohon počas výstavy v indonézskom meste Tangerang.Čínske auto BYD Atto32 na elektrický pohon počas výstavy v indonézskom meste Tangerang. (Zdroj: SITA/AP)

BRUSEL. Brusel zamietol návrh čínskej vlády, aby minimálna cena pre dovážané elektrické vozidlá vyrobené v Číne, bola v Európskej únii (EÚ) 30 000 eur.

Uviedli to tri zdroje oboznámené so záležitosťou. Peking dúfal, že tento krok odvráti uvalenie ciel v EÚ od budúceho mesiaca.

Nejde len o ceny

Európska komisia pred mesiacom zamietla ponuky na minimálne ceny dovážaných elektrických vozidiel vyrobených v Číne v rámci antisubvenčného vyšetrovania. To vyústilo do najväčšieho obchodného sporu Bruselu a Pekingu za uplynulých desať rokov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Súčasné clá neohrozia pozície čínskych elektromobilov na trhu EÚ Čítajte 

Konkrétne podrobnosti o kompromisoch ponúkaných pri rokovaniach medzi oboma stranami neboli zverejnené. Tri zdroje oboznámené so záležitosťou nechceli byť identifikované, pretože informácie sú dôverné.

Podľa zdrojov Brusel pri odmietnutí čínskeho návrhu uviedol, že nejde len o ceny, ale aj o dotácie, ktoré dostali čínski výrobcovia automobilov a o odstránenie vplyvu takýchto podporných príspevkov.

BYD Seagull za bezkonkurenčnú cenu

Komisia odmietla poskytnúť podrobnosti o ponukách čínskych výrobcov elektrických vozidiel (EV) na určité cenové prahy.

Clá majú zabrániť, aby bol európsky trh zaplavený lacnými čínskymi elektromobilmi, ktorým podľa Bruselu európske automobilky nemôžu konkurovať.

V súčasnosti čínske automobilky ako SAIC a BYD stanovujú ceny svojich elektromobilov v Európe tesne nad hranicou 30 000 eur, aj keď ich na svojom domácom trhu predávajú za zlomok tejto ceny. Tým chcú zdôrazniť svoju flexibilitu.

SkryťVypnúť reklamu

Očakáva sa, že model BYD Seagull, menšie EV, ktoré má prísť do Európy budúci rok, bude stáť len o niečo menej ako 20 000 eur.

Čas na dosiahnutie dohody, ktorá by zastavila clá, sa však kráti. Komisia minulý týždeň oznámila, že clá až do výšky 45 % na elektromobily vyrobené v Číne budú zavedené od 31. októbra na päť rokov, pokiaľ sa obe strany nedohodnú na pláne B.

Čínske clá zasiahli alkohol

Čína ako odvetu v utorok uvalila dočasné antidumpingové opatrenia na dovoz brandy z EÚ. Zasiahla tak najmä francúzske značky vrátane Hennessy a Rémy Martin len niekoľko dní po tom, ako 27-členný blok hlasoval za zavedenie ciel na čínske elektromobily.

Čínske ministerstvo obchodu informovalo, že sa snaží vyjednať alternatívu k clám, ktorá by zahŕňala určitú formu "flexibilného cenového záväzku". Podrobnosti nezverejnilo.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia tvrdí, že je pripravená v priebehu rokovaní prehodnotiť cenové záväzky vrátane minimálnych cien a dovozných kvót.

Riešením by mohla byť individuálne vypočítaná minimálna cena pre každú automobilku a prípadne aj pre typ modelu v závislosti od veľkosti auta a jeho dojazdu, uviedli zdroje. Podľa jedného zo zdrojov minimálne cenové hladiny by sa mali začínať na úrovni 35 000 až 40 0000 eur.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (7. 4. 2025)
USD 1.106
AUD 1.810
CZK 25.142
JPY 160.560
CAD 1.570
GBP 0.850
HUF 405.700
PLN 4.263
CHF 0.941
SEK 10.974

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 861
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 525
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 263
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 971
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 874
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 266
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 110
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu