Na slovenskom trhu sa schyľuje k dohode, ktorá môže zmeniť maloobchodné pomery. Poľský reťazec Biedronka by sa jej uzavretím výrazne priblížil k hlavnému mestu a vytvoril priestor pre ďalšiu expanziu.
Prvý slovenský maloobchodný reťazec pre INDEX potvrdil, že rokuje s poľskou konkurenciou. Tá je medzi tým tak ďaleko, že už hľadá zamestnancov pre predajne, ktoré chce prevziať.
Maloobchodná revolúcia
Slovenský malobchodný trh zažíval posledné desaťročie pomerne ospalé časy. Trh si rozdelili štyria nadnárodní hráči - Lidl, Tesco, Kaufland a Billa, ktorým konkurovali slovenské siete Terno, Fresh aj regionálne siete COOP.
Keď v apríli minulého roka potvrdila poľská sieť Biedronka, že chystá vstup na slovenský trh, na trhu zavládla nervozita. Aj z verejných zdrojov bolo viditeľné, že vedenia slovenských reťazcov menia stratégie a pripravujú sa na novú konkurenciu, ktorá môže výrazne zmeniť pomery na trhu.