Elektromobilita je niečo, čo automobilový priemysel už berie ako samozrejmosť, na trhu sa postupne objavuje čoraz viac nových modelov elektroáut a infraštruktúra s tým spojená sa neustále rozširuje.
Najbližšie roky však budú rozhodujúce. Prechod na e-autá totiž v rámci krajín Európskej únie ani zďaleka nie je homogénny a dokonca sa spomaľuje.
„Vidíme veľmi pokrokový sever a západ Európy, juh stagnuje a centrálna Európa je v podstate na chvoste,“ vyratúva Jaroslav Hercog, konateľ Škoda AUTO Slovensko.
Jedným z hlavných dôvodov je pritom cena elektromobilu, ktorá je ešte stále, v porovnaní s podobným autom z kategórie spaľovacích motorov, príliš vysoká. Aj to by sa však podľa Hercoga v najbližšom období mohlo zmeniť.
„Na trh postupne prichádzajú modely, ktoré sa svojou hodnotou za peniaze blížia k autám so spaľovacím motorom,“ objasňuje.
Ako sme na tom, čo sa týka elektromobility na Slovensku, ako by sa dal predaj elektromobilov podporiť, čo by mal robiť štát a samotné automobilky a kde sa budú hýbať ceny elektromobilov v najbližších rokoch?
V Indexe na otázky Evy Frantovej odpovedá Jaroslav Hercog, konateľ spoločnosti Škoda AUTO Slovensko.
Tento diel Indexu vyšiel s podporou Škoda AUTO Slovensko.
V rozhovore sa dozviete:
- (0:51) Budúcnosť automobilového priemyslu.
- (4:29) Trend elektromobility naprieč Európou.
- (8:03) Čo ľudí odrádza od kúpy elektromobilu.
- (10:21) Náklady pri spaľovacom aute vs. elektromobile.
- (11:55) Rozdiely v nákladoch vzhľadom na krajinu.
- (13:15) Ako môže štát a automobilka motivovať ku kúpe elektromobilu.
- (17:25) Prístup firmy vs. súkromní zákazníci.
- (20:55) Trend menších a lacnejších elektromobilov.
- (24:39) Vývoj ceny batérie.
- (26:18) Vplyv nezávislosti Európy od surovín z Ázie na cenu batérie.
- (28:00) Čakacia lehota na nový model auta.
- (29:35) Čo so spaľovacími vozidlami po roku 2035.
- (36:30) Vplyv ciel na čínske autá.