- Jedno vám môžem zaručiť. V tomto biznise nechcem, aby ma moji klienti súdili podľa úspechov. Chcem, aby ma súdili podľa mojich prehier, pretože tých veľa nie je.
Ak ste videli film Vlk z Wall Street o burzovom podvodníkovi Jordanovi Belfortovi, ktorého bravúrne stvárnil Leonardo di Caprio, možno si spomeniete na jednu z jeho replík počas telefonického hovoru s naivným klientom.
Makléri mali vopred pripravený manuál, ako komunikovať s ľuďmi tak, aby ich presvedčili na nákup akcií bezcenných firiem s vidinou obrieho zisku.
„Systém telefonických akvizícií funguje tak, že obchodníci sú len pešiaci, ktorí volajú klientom z databázy naslepo. Nepoznajú detailnú štruktúru investičného projektu a to, čo hovoria klientom, čítajú zo skrípt, ktoré im firma napísala. Sú cielené na emócie, aby klienta upokojili, a na prirodzenú chamtivosť ľudí.“
Toto už nie je pasáž z filmu o Belfortovi, ale citát z článku o firmách pohybujúcich sa okolo platformy Seif.Finance, ktoré na Slovensku lákajú ľudí na obchody s kryptomenami.
Keď si titulkovú tému aktuálneho čísla INDEXU prečítate, pochopíte, že spojitostí so svetom Jordana Belforta je hneď niekoľko. Otravné a nepríjemné telefonáty, sľubované vysoké výnosy, skutočné vysoké provízie maklérov, motivačné príhovory, pompézne oslavy, zneistení klienti. A nájdete tam dokonca aj kokaín.
Podobnosti nie sú vôbec náhodné. Odvolávky na taktiky z filmu používajú aj priamo vo vzdelávacích videách. Tvrdia, že nie sú podvodníci, no príbehy maklérov, ktorí sa rýchlo a podvodne nabalili, im imponujú.