SME

Do Kyjeva s prestupom, do Zürichu priamo. Kam a za koľko sa dá ísť vlakom z Bratislavy

Z Viedne je možností viac.

Vlaky do Bratislavy jazdia z celej Európy, ale len niektoré na priamo.Vlaky do Bratislavy jazdia z celej Európy, ale len niektoré na priamo. (Zdroj: FB - ZSSK)

Slovenská vláda ohlásila nové vlakové spojenie Bratislavy s Kyjevom. Malo by začať fungovať od polovice decembra.

„Je to jeden zo strategických projektov, ktoré sme si predsavzali, aby sme umožnili ukrajinským občanom jednoduchšie cestovať do Európskej únie,“ uviedol podpredseda vlády Peter Kmec (Hlas).

Podľa neho sa tým plní dohoda premiéra Roberta Fica (Smer) a predsedu ukrajinskej vlády Denysa Šmyhaľa.

Spojenie medzi Bratislavou a Kyjevom nebude úplne „priame“, ako to vláda sľubuje.

Ideálne však nie sú ani spojenia do iných viac či menej vzdialených metropol európskych štátov.

SkryťVypnúť reklamu

Vyše 20 hodín

Ak pocestujete z Bratislavy (alebo z Košíc) do Kyjeva, budete musieť v ukrajinskom hraničnom meste Čop fyzicky prestúpiť z vlaku ZSSK na vlak Ukrajinských železníc.

„Priame spojenie nie je technicky možné z dôvodu rozdielnych rozchodov železničných tratí na Slovensku a Ukrajine,“ vysvetľuje hovorca Železničnej spoločnosti Slovenska (ZSSK) Dominik Drevický.

Súvisiaci článok Priority sa u Ráža kopia, ďalšou je diaľnica na Zemplíne. Efekt bude opačný, varuje expert Čítajte 

Ako dlho bude cesta do Kyjeva trvať, zatiaľ nie je jasné. Jazda medzi Bratislavou a Čopom sa dá zvládnuť za 10 hodín. V tom je zarátaná colná a pasová kontrola a hodinový časový posun na Ukrajine. Reálne budete vo vlaku sedieť deväť hodín.

Čas z Čopu do Kyjeva ešte ZSSK nevie spresniť, čaká na informácie z Ukrajiny. Podľa Google Máp najkratšia jazda vlakom trvá 12,5 hodiny. Celá cesta z Bratislavy do Kyjeva by tak mohla trvať 22,5 hodiny. Známa ešte nie je ani cena lístka.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti sa do Kyjeva cestujúci z Bratislavy dostanú len s prestupom v Poľsku. Napríklad jazda EC vlakom Bathory cez Česko a poľský Przemysl trvá takmer 20 hodín. Ak vyrazíte spojom pred 11. hodinou predpoludním, v Kyjeve budete na druhý deň o pol ôsmej ráno.

Súvisiaci článok Previezli sme sa vlakom z Košíc do Mukačeva a späť. Akoby sme sa vrátili v čase Čítajte 

Najďalej do Zürichu

Medzi hlavné mestá, kam sa dá z Bratislavy cestovať vlakom bez prestupu, patria najmä blízke destinácie ako Viedeň, Budapešť a Praha.

Vo Viedni je cestujúci za necelú hodinu, jednosmerný lístok z Petržalky stojí od 10 do 18 eur podľa druhu vlaku. Do Budapešti trvá jazda vlakom z Bratislavy necelé dve a pol hodiny. Spoje jazdia každé dve hodiny a cena lístka je 10,50 eura.

Zo vzdialenejších miest sú priamo dostupné Zürich, Berlín a Varšava, ale s obmedzeným počtom spojov.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad do Berlína ide jeden priamy vlak denne a cesta trvá deväť hodín. Jednosmerný lístok stojí 62 eur.

Je preto časovo výhodnejšie využiť dva rôzne, ale nadväzujúce lety Ryanairu, najprv z Bratislavy do Bergama a následne do Berlína. Jednosmerná letenka na celú túto trasu stojí 75 eur a cesta trvá aj s prestupom len štyri hodiny. Kedysi sa z Bratislavy do Berlína lietalo priamo, no linku zrušili.

Do Varšavy ponúka Bratislava dva priame vlakové spoje, a to s odchodom dopoludnia a večer. Jazda denným vlakom trvá deväť hodín, nočným dokonca viac ako jedenásť.

Cena jednosmerného lístka je od 35 eur do 70 eur, podľa toho, ako v predstihu ho kupujete. Najlacnejší lístok stojí len o desať eur viac ako lístok na IC vlak z Bratislavy do Košíc.

Rýchlejšie sa do Varšavy dá dostať z Košíc, ale letecky. Jednosmerná letenka cez poľské aerolínie Lot stojí 100 eur, ale v hlavnom meste Poľska viete byť do hodiny. Z Viedne sa Ryanairom dopravíte do Varšavy za 20 eur a ste tam za hodinu a pol.

SkryťVypnúť reklamu

Do švajčiarskeho Zürichu sa dá vlakom dostať bez prestupu z Bratislavy tiež len jedným spojom denne a cesta trvá necelých desať hodín. Lístok stojí od 90,50 eura.

Súvisiaci článok Let z Prahy do Košíc trval šesť hodín, ich lietadlá unášali do Nemecka. ČSA zničili rivali Čítajte 

Do Bruselu len s prestupom

Komplikovanejšie sa vlakom cestuje do vzdialenejších európskych metropol. Napríklad jazda do Bruselu trvá viac ako 13 hodín. Musíte sa však najprv dostať do Viedne, tam nasadnúť na nočný vlak, ktorý ide priamo. Denné spoje sú s dvojnásobným prestupom.

Lístok z Viedne do Bruselu stojí od 45 do 230 eur, lôžko je za necelých 110 eur. Na porovnanie, letecky sa dostanete z Bratislavy do Bruselu za dve hodiny a jednosmerné letenky sa predávajú od 22 eur.

Viedeň má priame nočné vlakové spojenie aj s Parížom a Rímom a bez prestupu sa z Viedne dostanete aj do Záhrebu či Ľubľany. Do slovinskej metropoly trvá cesta okolo šesť hodín a lístok vyjde na 50 až 72 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Na porovnanie, autom sa po diaľnici cez Rakúsko do Ľubľany dostanete z Bratislavy za necelých päť hodín. Náklady na diaľničné známky a palivo však môžu prevýšiť cenu najlacnejšieho vlakového lístka.

Pre úplnosť, cez letnú sezónu sa dá cestovať vlakom z Bratislavy cez Rakúsko do chorvátskeho Splitu trikrát týždenne. Najlacnejší lístok stojí 30 eur.

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 11 902
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 261
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 133
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 466
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 368
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 690
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 418
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 180
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Mnohých amerických výrobkov by sa clá nedotkli, keďže sa vyrábajú v Európe.


TASR

Fotovoltika sa vlani podieľala na domácej výrobe elektriny 13,8 percentami.


TASR
Vchod do budovy Fakulty elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.

Najviac chcú zarábať absolventi Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.


TASR 4
Wall Street

Finančné trhy obracajú svoju pozornosť na európske firmy.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 127
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 332
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 261
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 12 315
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 705
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 553
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 858
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 160
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu