SME

Do Kyjeva s prestupom, do Zürichu priamo. Kam a za koľko sa dá ísť vlakom z Bratislavy

Z Viedne je možností viac.

Vlaky do Bratislavy jazdia z celej Európy, ale len niektoré na priamo.Vlaky do Bratislavy jazdia z celej Európy, ale len niektoré na priamo. (Zdroj: FB - ZSSK)

Slovenská vláda ohlásila nové vlakové spojenie Bratislavy s Kyjevom. Malo by začať fungovať od polovice decembra.

„Je to jeden zo strategických projektov, ktoré sme si predsavzali, aby sme umožnili ukrajinským občanom jednoduchšie cestovať do Európskej únie,“ uviedol podpredseda vlády Peter Kmec (Hlas).

Podľa neho sa tým plní dohoda premiéra Roberta Fica (Smer) a predsedu ukrajinskej vlády Denysa Šmyhaľa.

Spojenie medzi Bratislavou a Kyjevom nebude úplne „priame“, ako to vláda sľubuje.

Ideálne však nie sú ani spojenia do iných viac či menej vzdialených metropol európskych štátov.

SkryťVypnúť reklamu

Vyše 20 hodín

Ak pocestujete z Bratislavy (alebo z Košíc) do Kyjeva, budete musieť v ukrajinskom hraničnom meste Čop fyzicky prestúpiť z vlaku ZSSK na vlak Ukrajinských železníc.

„Priame spojenie nie je technicky možné z dôvodu rozdielnych rozchodov železničných tratí na Slovensku a Ukrajine,“ vysvetľuje hovorca Železničnej spoločnosti Slovenska (ZSSK) Dominik Drevický.

Súvisiaci článok Priority sa u Ráža kopia, ďalšou je diaľnica na Zemplíne. Efekt bude opačný, varuje expert Čítajte 

Ako dlho bude cesta do Kyjeva trvať, zatiaľ nie je jasné. Jazda medzi Bratislavou a Čopom sa dá zvládnuť za 10 hodín. V tom je zarátaná colná a pasová kontrola a hodinový časový posun na Ukrajine. Reálne budete vo vlaku sedieť deväť hodín.

Čas z Čopu do Kyjeva ešte ZSSK nevie spresniť, čaká na informácie z Ukrajiny. Podľa Google Máp najkratšia jazda vlakom trvá 12,5 hodiny. Celá cesta z Bratislavy do Kyjeva by tak mohla trvať 22,5 hodiny. Známa ešte nie je ani cena lístka.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti sa do Kyjeva cestujúci z Bratislavy dostanú len s prestupom v Poľsku. Napríklad jazda EC vlakom Bathory cez Česko a poľský Przemysl trvá takmer 20 hodín. Ak vyrazíte spojom pred 11. hodinou predpoludním, v Kyjeve budete na druhý deň o pol ôsmej ráno.

Súvisiaci článok Previezli sme sa vlakom z Košíc do Mukačeva a späť. Akoby sme sa vrátili v čase Čítajte 

Najďalej do Zürichu

Medzi hlavné mestá, kam sa dá z Bratislavy cestovať vlakom bez prestupu, patria najmä blízke destinácie ako Viedeň, Budapešť a Praha.

Vo Viedni je cestujúci za necelú hodinu, jednosmerný lístok z Petržalky stojí od 10 do 18 eur podľa druhu vlaku. Do Budapešti trvá jazda vlakom z Bratislavy necelé dve a pol hodiny. Spoje jazdia každé dve hodiny a cena lístka je 10,50 eura.

Zo vzdialenejších miest sú priamo dostupné Zürich, Berlín a Varšava, ale s obmedzeným počtom spojov.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad do Berlína ide jeden priamy vlak denne a cesta trvá deväť hodín. Jednosmerný lístok stojí 62 eur.

Je preto časovo výhodnejšie využiť dva rôzne, ale nadväzujúce lety Ryanairu, najprv z Bratislavy do Bergama a následne do Berlína. Jednosmerná letenka na celú túto trasu stojí 75 eur a cesta trvá aj s prestupom len štyri hodiny. Kedysi sa z Bratislavy do Berlína lietalo priamo, no linku zrušili.

Do Varšavy ponúka Bratislava dva priame vlakové spoje, a to s odchodom dopoludnia a večer. Jazda denným vlakom trvá deväť hodín, nočným dokonca viac ako jedenásť.

Cena jednosmerného lístka je od 35 eur do 70 eur, podľa toho, ako v predstihu ho kupujete. Najlacnejší lístok stojí len o desať eur viac ako lístok na IC vlak z Bratislavy do Košíc.

Rýchlejšie sa do Varšavy dá dostať z Košíc, ale letecky. Jednosmerná letenka cez poľské aerolínie Lot stojí 100 eur, ale v hlavnom meste Poľska viete byť do hodiny. Z Viedne sa Ryanairom dopravíte do Varšavy za 20 eur a ste tam za hodinu a pol.

SkryťVypnúť reklamu

Do švajčiarskeho Zürichu sa dá vlakom dostať bez prestupu z Bratislavy tiež len jedným spojom denne a cesta trvá necelých desať hodín. Lístok stojí od 90,50 eura.

Súvisiaci článok Let z Prahy do Košíc trval šesť hodín, ich lietadlá unášali do Nemecka. ČSA zničili rivali Čítajte 

Do Bruselu len s prestupom

Komplikovanejšie sa vlakom cestuje do vzdialenejších európskych metropol. Napríklad jazda do Bruselu trvá viac ako 13 hodín. Musíte sa však najprv dostať do Viedne, tam nasadnúť na nočný vlak, ktorý ide priamo. Denné spoje sú s dvojnásobným prestupom.

Lístok z Viedne do Bruselu stojí od 45 do 230 eur, lôžko je za necelých 110 eur. Na porovnanie, letecky sa dostanete z Bratislavy do Bruselu za dve hodiny a jednosmerné letenky sa predávajú od 22 eur.

Viedeň má priame nočné vlakové spojenie aj s Parížom a Rímom a bez prestupu sa z Viedne dostanete aj do Záhrebu či Ľubľany. Do slovinskej metropoly trvá cesta okolo šesť hodín a lístok vyjde na 50 až 72 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Na porovnanie, autom sa po diaľnici cez Rakúsko do Ľubľany dostanete z Bratislavy za necelých päť hodín. Náklady na diaľničné známky a palivo však môžu prevýšiť cenu najlacnejšieho vlakového lístka.

Pre úplnosť, cez letnú sezónu sa dá cestovať vlakom z Bratislavy cez Rakúsko do chorvátskeho Splitu trikrát týždenne. Najlacnejší lístok stojí 30 eur.

Vlaky

Ilustračné foto.

Železničná doprava je v úseku Veľký Šariš – Prešov prerušená.


SITA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (19. 5. 2025)
USD 1.119
AUD 1.746
CZK 24.936
JPY 163.050
CAD 1.564
GBP 0.843
HUF 403.050
PLN 4.260
CHF 0.938
SEK 10.933

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 904
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 6 616
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 991
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 836
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 070
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 641
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 538
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 310
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 087
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 806
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 140
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 772
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 220
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 888
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 421
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 747
  1. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  2. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  3. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  4. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  5. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  6. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  8. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nastaviť si druhý pilier je pre výnos dôležité.

V systéme sú už úspory za 17 miliárd eur.


97
Ilustračné foto.

Irán označil požiadavky USA za absolútne neprijateľné.


TASR

Dôvodom bola aj deeskalácia napätia v obchodných vzťahoch medzi USA a Čínou.


TASR 1
Ilustračné foto.

Medzi desiatkou najziskovejších spoločností na svete kótovaných na burze nie je žiadna z Európy.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 087
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 806
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 140
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 772
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 220
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 888
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 421
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 747
  1. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  2. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  3. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  4. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  5. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  6. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  8. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
SkryťZatvoriť reklamu