Temu, Allegro, Amazon či Aliexpress. Aj to sú internetoví hráči, ktorí využívajú koncept internetového trhoviska a ich pozície neustále silnejú. Ako im konkurovať? Aj túto otázku si položil spolumajiteľ slovenskej siete Nay Peter Zálešák.
Mal niekoľko možností a nakoniec si vybral tú, pri ktorej spojil sily s českou skupinou HP Tronic, ktorá stojí za značkami Datart a Eta. Jej úspešné zavŕšenie prebehlo práve v roku 2024. Aj preto zostane tento rok v Zálešákovom biznisovom životopise veľmi dôležitý.
Hľadanie novej koncepcie
Príbeh siete Nay môžeme považovať v mnohých ohľadoch za stelesnenie amerického sna v slovenských podmienkach. Zálešák spolu s obchodným partnerom Jánom Tomášom začínali ako veľkoobchodníci.

Neskôr prešli na maloobchod, keď prvá predajňa Nay vznikla v petržalskom paneláku. Koncept sa osvedčil a v nasledujúcich rokoch vybudovali najväčšiu sieť predajní s elektronikou na Slovensku.
Aj oni hľadali pomoc zahraničného investora. V roku 2005 sa dohodli poľsko-americkou investičnou spoločnosťou Enterprise Investors. Svoj 47,65-percentný podiel predali za 17,5 milióna eur. Tento podiel však po desiatich rokoch odkúpili späť.