Po období vysokej inflácie Američania výraznejšie obmedzili návštevy v Disney parkoch, vo fastfoodoch McDonald's a sťažujú sa aj na predraženú kávu v sieti Starbucks, kde pre prepad tržieb museli vymeniť generálneho riaditeľa.
To, čo sa nemení a funguje v akomkoľvek fáze ekonomického cyklu, je najväčší americký obchodný reťazec Walmart. Dokonca sa zdá, že spotrebiteľská kríza mu vyhovuje ešte viac ako kedykoľvek predtým.
Walmart dokázal v období prudkého zdražovania pritiahnuť nielen chudobnejších Američanov, ktorí nakupovali v ultralacných obchodoch Dollar General a Dollar Tree.
Vďaka novej obchodnej stratégii rozšíril svoje chápadlá aj na bohatšie domácnosti s ročným príjmom nad stotisíc dolárov. Táto skupina zákazníkov, ktorá dlhodobo preferuje drahší Amazon alebo Target, začala vo Walmarte viac nakupovať a tvorí 75 percent jeho tržieb.
Prekonal index S&P 500
Kým akcie iných retailových reťazcov klesajú, akcie Wallmartu tento rok znova pokorili historické rekordy. Od januára 2024 stúpli o 65 percent a s prehľadom porazili výkonnosť indexu S&P 500, ktorý združuje päťsto najväčších amerických firiem.
Hoci americká inflácia klesla pod tri percentá a je najnižšia za ostatné tri roky, Američanom sa zdajú potraviny a ďalšie tovary stále drahé, pretože rast ich platov zdražovanie stále nedorovnal.
Walmart dokáže vďaka svojej veľkosti udávať trendy a ponúkať najnižšie ceny na trhu. Potraviny sú v jeho obchodoch v priemere o 25 percent lacnejšie ako u konkurencie.