Pár týždňov predtým, ako Apple vzdal vývoj vlastného auta, predstavila spoločnosť Xiaomi „auto snov“ pod označením SU7. Čínsky výrobca smartfónov ním vstúpil na nasýtený trh elektromobility, na ktorom prebieha drsná cenová vojna, a málokto mu dával nádeje.
SU7 sa začalo predávať v marci 2024 za 216-tisíc jüanov (28-tisíc eur). Koncom októbra uviedla firma na trh športiak SU 7 Ultra s cenou 815-tisíc (107-tisíc eur), ktorý ohromil funkciami.
Jeho testovanie prebehlo na nemeckom okruhu Nürburgring, kde v kategórii sedanov zajazdil najrýchlejší čas.
So zrýchlením z nuly na 100 kilometrov za hodinu za 1,98 sekundy a maximálkou 350 km/h má byť SU 7 Ultra najrýchlejším štvordverovým sériovo vyrábaným autom na svete.
Mimochodom, na SU7 jazdí aj šéf Fordu Jim Farley, ktorý si ho nevie vynachváliť a „nechce sa ho vzdať“, čo priznal v podcaste The Fully Charged.
Čínsky Steve Jobs
Šéf Xiaomi Lei Jun, ktorý dostal prezývku „čínsky Steve Jobs“, pri predstavení SU7 tvrdil, že jeho firma sa do 15 až 20 rokov dostane medzi päticu najväčších automobiliek sveta. To, že divízii Xiaomi EV sa bude dariť tak rýchlo, však zrejme nepredpokladal ani on sám.
V novembri Lei Jun zverejnil fotografiu, ako prespával na zemi vo fabrike v čase, keď Xiaomi vyrobila státisíci SU7. „Stačilo na to 230 dní. Pre nováčika v elektromobilite je to rýchlosť, na ktorú sme pyšní,“ napísal.