Biznis luxusných značiek sa dlho považoval za nezraniteľný. Dôvod bol pomerne jednoduchý: zámožný klient nie je citlivý na ekonomický vývoj, má dosť peňazí na to, aby si udržiaval životný štandard.
Tento rok však ukázal, že to tak celkom neplatí. Odhalil, že nie je luxus ako luxus
. Na jednej strane je „crème de la crème“ so značkami ako Prada, Ferrari, Brunello Cucinelli či Hermes, na druhej strane „luxus pre smrteľníkov“ od firiem ako Kering, Estée Lauder a Burberry.
Práve akcie britskej Burberry tento rok odpísali 40 percent a od roku 2023 dokonca dve tretiny.
Zlé výsledky ho stáli kreslo

Od začiatku apríla do konca septembra, teda za prvú polovicu finančného roka 2024/2025, zaznamenala Burberry stratu 74 miliónov libier, kým za rovnaké obdobie vlaňajška dosiahla zisk 158 miliónov libier.
Šéf firmy Jonathan Akeroyd dostal výpoveď, investorom bola zrušená dividenda. Novým riaditeľom sa stal Joshua Schulman, ktorý predtým viedol značku Michael Kors.
Schulman je štvrtým šéfom Burberry za posledných desať rokov. Za ten čas sa vo firme vystriedali traja šéfdizajnéri.
Naposledy Riccarda Tischiho, ktorý odišiel po necelých piatich rokoch, v roku 2022 nahradil Daniel Lee. Post šéfdizajnéra je v módnom biznise kľúčový, pretože určuje trendy a v konečnom dôsledku rozhoduje o tom, či sa značke bude dariť.