SME

Švédsky Polestar plánuje vyrábať autá priamo v Európe

Firma sa spoliehala najmä na čínske továrne.

Polestar 2Polestar 2 (Zdroj: Polestar )

ŠTOKHOLM. Spoločnosť Polestar, švédsky výrobca elektrických vozidiel, v ktorom má väčšinový podiel čínska Geely Group, sa chystá po prvýkrát vyrábať autá v Európe. Oznámil to šéf spoločnosti Michael Lohscheller.

Nový model spoločnosti Polestar 7 sa bude vyrábať v Európe, povedal Lohscheller pre DPA. To predstavuje strategický posun v oblasti zníženia prepravných nákladov a ochranu pred clami, ktoré zaviedla minulý rok Európska únia (EÚ) na elektromobily vyrobené v Číne.

Polestar sa doteraz spoliehal predovšetkým na čínske továrne a výrobný závod Volvo v Spojených štátoch.

SkryťVypnúť reklamu

Lohscheller uviedol, že o presnom umiestnení európskeho závodu, ani o dátume spustenia výroby Polestar 7 ešte nebolo rozhodnuté. Polestar si však dal za cieľ posilniť svoju stopu v Európe vrátane Nemecka a Francúzska.

Súvisiaci článok Volkswagen sa dohodol na platoch pre 120-tisíc nemeckých pracovníkov Čítajte 

Spoločnosť v súčasnosti predáva väčšinu svojich vozidiel online a dodáva ich prostredníctvom obmedzeného počtu showroomov. Lohscheller by chcel v najbližších rokoch rozšíriť sieť predajcov na približne 300 miest po celom svete.

Švédska spoločnosť, konkurent americkej automobilky Tesla, čelí v USA regulačným prekážkam.

Americká vláda totiž rozhodla, že od modelového roku 2027 bude zakázaný predaj tzv. pripojených vozidiel od výrobcov, ktorí sú pod čínskou kontrolou, a to aj v prípade, že budú vyrobené na domácom trhu.

Hoci Polestar vyrába autá v americkom štáte Južná Karolína, jeho väčšinovým vlastníkom je čínska Geely Group. Napriek týmto výzvam zostal Lohscheller optimistický, pokiaľ ide o hľadanie riešenia a zdôraznil dôležitosť amerického trhu.

Európa

Súvisiace témy: Švédsko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 661
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 056
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 141
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 794
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 774
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 527
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 968
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 899
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dohoda rozširuje predchádzajúcu zmluvu.


TASR
Ilustračné foto.

Vek odchodu do dôchodku sa má do roku 2031 zvýšiť na 67 rokov.


TASR 1
Nemecký minister zahraničných vecí Johann Wadephul

EÚ hľadá nové partnerstvá po záplave Trumpových ciel.


TASR
Prezident Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení Rastislav Machunka.

Chýbajúce špecifikácie znemožňujú vyhodnotiť realistickosť konsolidácie.


TASR
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 10 481
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 9 053
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 480
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 7 609
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 498
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 512
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 786
  8. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 4 481
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu