Slovenské podnikateľské prostredie píše tisícky príbehov. Ich aktéri môžu byť jeden deň obdivuhodnými podnikateľmi, na druhý deň zase špekulantmi, ktorí sa v systéme vedia pohybovať. Majiteľ značky Zajo Juraj Králik si prakticky vyskúšal pozície oboch.
Pred vyše štyrmi rokmi sa rozhodol, že svoju vlajkovú firmu pošle do konkurzu. Nebolo by na tom nič netradičné, keby biznis neprehodil na inú a pokračoval v podnikaní tak ako dlhé roky predtým.
Súdy v týchto dňoch ukončili konkurzné konanie a známe sú škody, ktoré tento krok za sebou zanechal.
Zo Slovenska do sveta
Vybudovať na Slovensku značku, ktorá presiahne hranice krajiny, nie je každodenná záležitosť. Jurajovi Králikovi sa to podarilo. Rozbeh jeho podnikateľského príbehu bol pritom ukážkou odvahy aj správne odhadnutého potenciálu trhu.

Králik totiž začal podnikať už ako 19-ročný. „Zháňal som na leto nohavice na turistiku, takzvané golfky. Keďže asi v troch bratislavských obchodoch mi povedali, že nie som sám, kto si ich pýta, prišiel som s myšlienkou vyrábať ich pod rovnakou značkou, ako je moja prezývka,“ vysvetľoval v roku 2019 pre Hospodárske noviny.
Vznikla tak značka Zajo, ktorá sa špecializovala na výrobu a predaj outdoorového oblečenia a ďalšieho vybavenia. Tu treba povedať aj to, že Zajo si vo veľkom nechal a necháva vyrábať výrobky za hranicami.