Na bratislavskom trhu nákupných centier dochádza k dôležitej zmene. Majiteľa zmení Vivo!, ktoré mohli domáci v minulosti dlhé roky poznať pod názvom Polus.
Vivo!, patriace medzi top desiatky najväčších nákupných centier na Slovensku, prevezme skupina Wood & Company. Touto akvizíciou sa stane najväčším prevádzkovateľom nákupných plôch v obchodných centrách v Bratislave. V portfóliu má totiž aj bratislavský Aupark.
Prvé v Bratislave
Nákupné centrum na Vajnorskej ulici v mestskej časti Nové Mesto bolo otvorené v novembri 2000. V tom čase išlo o prvé zábavno-obchodné centrum na území Bratislavy.
Okrem nakupovania ponúkol Polus City Center aj komplex kín a neskôr pri ňom vyrástla dvojica administratívnych vežiakov.
V čase otvorenia bol Polus jedným z najmodernejších komplexov na Slovensku. Projekt, za ktorým stála maďarská developerská skupina TriGranit, ponúkol obchodné prevádzky na ploche 40-tisíc štvorcových metrov. O jeho vnímaní svedčilo aj to, že v roku 2001 získal titul Stavba roka.
V roku 2006 došlo k prvej zmene majiteľa. Komplex kúpila rakúska spoločnosť Immofinanz Immobilien. Za obchodné centrum s dvoma vežami zaplatila vyše 200 miliónov eur.
Rakúšania vtedy avizovali, že majú ambíciu stavať aj tretiu vežu, ktorá by okrem kancelárií priniesla aj luxusné bývanie. K realizácii týchto plánov však neprišlo vzhľadom na príchod realitnej krízy a ďalší vývoj na trhu.

Renovácia a rebranding
Kým v čase otvorenia nemal Polus prakticky žiadnu konkurenciu, postupne sa trh začal zapĺňať. V hlavnom meste vznikli Aupark, Avion, Eurovea, Central, Bory či Nivy.
Pozícia Polusu sa preto zmenila, stal sa skôr lokálnym nákupným centrom. Navyše, čelil problémom, ktoré konkurencia nepoznala. Koncom roka 2017 prevádzku v Poluse zatvoril obchodný reťazec Carrefour a nasledujúce dva roky v ňom chýbal potravinový supermarket.
Zmenilo sa to až v roku 2019, keď centrum prešlo modernizáciou a zmenil sa jeho koncept. Pribudlo 35 nových prevádzok, medzi ktorými dominovali módne značky. Okrem toho sa premenoval na Vivo! Bratislava. Immofinanz využil názov, ktorý nesú jeho nákupné centrá v Poľsku, Česku a Rumunsku.
„Chceme maximalizovať potenciál značky Vivo! Bratislava a z toho dôvodu sme sa zamerali na investície do ďalších zlepšení vrátane pohodlnejšieho parkovania, foodcourtu, eskalátorov, navigácie a dizajnu,“ uviedol country manager spoločnosti Immofinanz pre Slovensko Adrian Bódis.
Nový majiteľ
Po devätnástich rokoch dochádza k druhej zmene majiteľa.