SME

Premárnených 25 rokov. Impérium developera hlavnej stanice sa rozpadlo

Po firmách Igora Balla ostali miliónové dlhy.

Hlavná stanica v BratislaveHlavná stanica v Bratislave (Zdroj: Marko Erd)

V roku 2006 médiá priniesli informáciu, že v Bratislave sa v najbližšom čase konečne rozbehne realitný megaprojekt, v rámci ktorého hlavná stanica prejde kompletnou premenou.

Projekt s proklamovaným rozpočtom sedem miliárd slovenských korún (v prepočte konverzným kurzom 230 miliónov eur) mal zo železničnej vstupnej brány hlavného mesta spraviť moderný multifunkčný dopravný uzol.

Ako to dopadlo, je známe. Hlavná stanica zostáva aj po dvoch desaťročiach „boľačkou“ Bratislavy.

Zaujímavejšie sa vyvinul príbeh developera Igora Balla, ktorý za projektom stál. Jeho impérium sa rozpadlo ako domček z karát, jeho dlhy sa počítajú v miliónoch eur a v konkurze jeho kľúčovej firmy sa objavili známe mená.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Firma bosa bratislavského podsvetia po rokoch krachuje. Bola zapletená do kauzy výpalného Čítajte 

Mesto uverilo developerovi

Najprv si pripomeňme, ako sa Ballo k projektu rekonštrukcie hlavnej stanice dostal. Všetko sa to začalo na prelome milénií, keď vedeniu Bratislavy predložil zámer na výstavbu komplexu nad obratiskom električiek v susedstve stanice.

Ballo mal v tom čase dobrú povesť, stál za projektom Astoria Palace. Magistrát na čele s vtedajším primátorom Jozefom Moravčíkom ho požiadal, aby pripravil urbanisticko-architektonickú súťaž, ktorá by neriešila len jeho projekt, ale celú lokalitu.

Do súťaže v roku 2001 sa zapojili dve desiatky ateliérov. Víťazom sa stal návrh štúdia Markrop, ktorému mal v realizácii pomáhať londýnsky Chapmann Taylor.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CB8HZ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Posledná kapitola

Súvisiace témy: Biznisové príbehy, Firmy
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  2. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  7. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 529
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 025
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 129
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 941
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 578
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 280
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 731
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského 2 911
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Automobily značky Volkswagena a Audi stoja naložené na stanici v Mníchove.

Výhľad ostáva opatrný.


SITA
Logo Volkswagenu.

Kľúčová značka Porsche sa ocitla pod tlakom.


TASR
Predseda SaS Branislav Gröhling, v pozadí poslanec Marián Viskupič.

Zákonom by chceli limitovať maximálnu cenu na nákup služobných áut pre vrcholných predstaviteľov štátu.


TASR
Ilustračná fotografia.

Zákaz ohrozuje státisíce pracovných miest, vyhlásil Söder.


TASR
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 406
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 12 182
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 216
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 236
  5. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 7 105
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 378
  7. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 6 197
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 421
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu