V roku 2006 médiá priniesli informáciu, že v Bratislave sa v najbližšom čase konečne rozbehne realitný megaprojekt, v rámci ktorého hlavná stanica prejde kompletnou premenou.
Projekt s proklamovaným rozpočtom sedem miliárd slovenských korún (v prepočte konverzným kurzom 230 miliónov eur) mal zo železničnej vstupnej brány hlavného mesta spraviť moderný multifunkčný dopravný uzol.
Ako to dopadlo, je známe. Hlavná stanica zostáva aj po dvoch desaťročiach „boľačkou“ Bratislavy.
Zaujímavejšie sa vyvinul príbeh developera Igora Balla, ktorý za projektom stál. Jeho impérium sa rozpadlo ako domček z karát, jeho dlhy sa počítajú v miliónoch eur a v konkurze jeho kľúčovej firmy sa objavili známe mená.

Mesto uverilo developerovi
Najprv si pripomeňme, ako sa Ballo k projektu rekonštrukcie hlavnej stanice dostal. Všetko sa to začalo na prelome milénií, keď vedeniu Bratislavy predložil zámer na výstavbu komplexu nad obratiskom električiek v susedstve stanice.
Ballo mal v tom čase dobrú povesť, stál za projektom Astoria Palace. Magistrát na čele s vtedajším primátorom Jozefom Moravčíkom ho požiadal, aby pripravil urbanisticko-architektonickú súťaž, ktorá by neriešila len jeho projekt, ale celú lokalitu.
Do súťaže v roku 2001 sa zapojili dve desiatky ateliérov. Víťazom sa stal návrh štúdia Markrop, ktorému mal v realizácii pomáhať londýnsky Chapmann Taylor.