LUXEMBURG. Maloobchodný predaj v eurozóne aj v celej Európskej únii (EÚ) v medzimesačnom porovnaní vo februári vzrástol.
Údaje zverejnil štatistický úrad EÚ Eurostat.
Podľa prvého odhadu Eurostatu sa maloobchodný predaj po očistení od sezónnych vplyvov vo februári 2025 medzimesačne zvýšil o 0,3 % v eurozóne a o 0,2 % v EÚ.
V januári maloobchod v rámci eurozóny stagnoval a v celej EÚ vzrástol nepatrne o 0,1 %.
V medziročnom porovnaní index maloobchodných tržieb upravený o kalendárne vplyvy vo februári 2025 vzrástol o 2,3 % v eurozóne a o 2 % v EÚ.
Vo februári 2025 v porovnaní s januárom sa v eurozóne zvýšil predaj potravín, nápojov a tabaku (0,3 %), nepotravinárskych výrobkov bez motorových palív (0,3 %) a palív (0,2 %). V EÚ vo februári medzimesačne vzrástol predaj potravín, nápojov a tabaku o 0,2 %, nepotravinárskych výrobkov o 0,2 % a palív o 1,4 %.
Spomedzi členských štátov EÚ, ktorých údaje mal Eurostat k dispozícii, najväčší medzimesačný nárast maloobchodného predaja zaznamenali vo februári Cyprus (4,7 %), Estónsko (2,2 %) a Litva (1,7 %). Najviac klesol v Bulharsku (-1,7 %), Holandsku (-1,4 %) a Poľsku (-1,2 %). Na Slovensku sa maloobchodný predaj vo februári medzimesačne znížil o 0,9 %.
V medziročnom porovnaní sa v eurozóne vo februári 2025 zvýšil predaj potravín, nápojov a tabaku o 1,9 %, nepotravinárskych výrobkov o 2,5 % a palív o 0,7 %. V EÚ stúpol vo februári predaj potravín, nápojov a tabaku medziročne o 1,4 %, nepotravinárskych výrobkov o 2,5 % a palív o 1,2 %.
Najvýraznejší medziročný nárast maloobchodu vykázali vo februári Luxembursko (10,3 %), Cyprus (8,5 %) a Estónsko (5,2 %). Najväčší pokles bol zaznamenaný v Poľsku (-1,5 %), na Slovensku (-1,4 %) a v Holandsku (-1,2 %).