BERLÍN. Nemecká spoločnosť Beiersdorf, ktorá je známa najmä výrobou kozmetiky Nivea, oznámila za 1. štvrťrok tohto roka rast tržieb o vyše 3 % napriek tomu, že v americkej oblasti zaznamenala slabší výsledok.
Tržby však potiahol kľúčový región Európy, ako aj Afrika, Ázia a Austrália.
Tržby spoločnosti dosiahli za prvé tri mesiace tohto roka 2,69 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím roka 2024 to predstavuje rast o 3,3 %. Na organickej báze sa tržby Beiersdorfu zvýšili o 3,6 %.
Z regiónov výsledky výrazne podporila Európa, kde sa tržby výrobcu kozmetiky Nivea zvýšili medziročne o 1,8 % na 1,2 miliardy eur.
Rast zaznamenali aj tržby v Afrike, Ázii a Austrálii, pričom tieto oblasti Beiersdorf vykazuje ako jeden región. V rámci tohto regiónu sa tržby zvýšili o 9 % na 809 miliónov eur.
Na druhej strane, v regióne Amerík vykázala firma pokles tržieb, aj keď iba mierny. Tržby dosiahli 684 miliónov eur, čo predstavuje zníženie o 0,1 %.
Čo sa týka divízií, tržby vzrástli v kľúčovej divízii spotrebného tovaru aj v divízii Tesa. Tá vyrába lepidlá a lepiace pásky pre domácnosti aj firmy vrátane firiem v automobilovom sektore.
V divízii spotrebného tovaru, do ktorej patrí aj značka Nivea, sa tržby zvýšili o 1,9 % na 2,25 miliardy eur.
V rámci samotnej značky Nivea vzrástli o 1,3 % na 1,48 miliardy eur. Divízia Tesa vykázala tržby na úrovni 441 miliónov eur, čo medziročne predstavuje rast o 10,7 %.