ŠANGHAJ. Čínska automobilka Nio plánuje napriek veľmi slabým predajom zostať v Európe, vyhlásil generálny riaditeľ spoločnosti William Li.
Uvedenie novej značky na nový trh je vždy zdĺhavý proces, uviedol Li deň pred začiatkom autosalónu v Šanghaji.
Informuje o tom agentúra DPA.
„V Európe je spokojnosť zákazníkov našou najvyššou prioritou,“ povedal Li a dodal, že nezáleží na tom, či ide o tisíce alebo stovky zákazníkov. Spoločnosť si podľa neho čoraz lepšie uvedomuje, že potreby európskych zákazníkov sú v porovnaní s Čínou odlišné.
„Myslíme dlhodobo, zostávame trpezliví,“ zdôraznil Li.
Podľa štatistík Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) mala spoločnosť Nio v Nemecku k 1. januáru 2025 len približne 1700 vozidiel. Automobilka v Európe vkladá nádeje do malého vozidla Nio Firefly.
Čínska spoločnosť ho plánuje uviesť na európsky trh v druhej polovici tohto roka, pričom sa zameria predovšetkým na zákazníkov vo veľkých mestách.
Automobil vyvinutý v spolupráci s nemeckými partnermi a vyrábaný v Číne by v súčasnosti ovplyvnili clá Európskej únie na čínske elektromobily. Presnú cenu pre nemecký trh zatiaľ spoločnosť Nio nestanovila.