Tvrdý biznismen a muž činu, ktorý sa nebojí dôsledkov a koná. Donald Trump je pre mnohých stelesnením úspechu a vzorom nekompromisného obchodníka, ktorý si zarobil „vlastnou hlavou“ (je vám to povedomé?).
V skutočnosti je to ilúzia, ktorú celé desaťročia starostlivo pestoval. A po jeho druhom vstupe do Bieleho domu sa premenila na egomaniackú one man šou.
Trump sa rád prezentuje ako záchranca Ameriky. Jeho heslá „America First“, „Make America Great Again“ či najnovšie „Make America Wealthy Again“ majú navodiť dojem, že USA pod jeho vedením rapídne zbohatnú a znovu získajú stratenú silu a rešpekt. Skutočnosť je však iná.
Odkedy sa ujal moci, sme svedkami nevídaného chaosu. Trumpove rozhodnutia sú nekonzistentné, ráno niečo vyhlási, aby to večer buď poprel, alebo aspoň o pár mesiacov odložil.
Obchodnú vojnu proti celému svetu, s dôrazom na Čínu, rozbehol s cieľom ochrániť americký priemysel, no zavedené clá nakoniec dopadnú najmä na obyčajných Američanov a americké firmy, ktorým sa tovar nikdy neoplatí vyrobiť doma, ale radšej ho dovezú z lacnej Ázie.
Ceny elektroniky, áut či oblečenia, výrazne stúpnu. Nehovoriac o tom, že clá, ktoré klamlivo označuje za recipročné, sú založené na absurdných výpočtoch.

Trump sa vždy prezentoval ako muž, ktorý vybudoval impérium a vystaval okolo seba mýtus self-made miliardára. Realita? Viac ako úspešný podnikateľ je kráľom bankrotov.
Jeho firmy krachovali opakovane, dlhovali miliardy dolárov a za ich záchranou stáli vždy druhí – banky, investori a jeho otec Fred, ktorý naštartoval jeho úspech stovkami miliónov dolárov. Využíval dotácie, daňové úľavy a právne kľučky.
Trump nebol úspešný biznismen, len dobrý herec vo vlastnom príbehu. Jeho značku Trump chránili banky len preto, aby mali šancu získať späť aspoň časť peňazí. Bez nej by ostali len prázdne budovy a ešte prázdnejšie účty. Značka Trump je teda symbolom toho, ako vie marketing stvoriť ilúziu.