Kaufland je dnes jedným z najväčších obchodných reťazcov pôsobiacich na Slovensku. V súčasnosti u nás prevádzkuje 84 predajní, zamestnáva viac ako 8200 ľudí a neustále investuje aj do technologických inovácií.
Za uplynulé štvrťstoročie poslal zamestnancom na účty sumu v objeme takmer jednej miliardy eur a od roku 2000 zvýšil základnú nástupnú mzdu pracovníka prevádzky štvornásobne.

Vyše 500 dodávateľov zo Slovenska
Reťazec spolupracuje s viac ako päťsto dodávateľmi z celého Slovenska, pričom 130 z nich sú malé regionálne firmy. Za obchodný rok 2023 vyplatil slovenským dodávateľom za ich výrobky 800 miliónov eur.
„Celkovo sme počas našej histórie vyplatili slovenským obchodným partnerom 9,2 miliardy eur,“ vyratúva riaditeľ pre Nákup čerstvého sortimentu Marek Goldschmied.
Z Kauflandu sa stal dôležitý pilier slovenskej ekonomiky. „Každé euro, ktoré vytvorí, má potenciál vytvoriť dodatočných 56 centov“ uvádza sa v analýze spoločnosti Forvis Mazars.
Analytici tiež spočítali, že Kaufland v obchodnom roku 2023 vynaložil 200 miliónov eur na mzdy, podporu športu, sponzoring, dane, energetické certifikáty, správu majetku, či projekty spoločenskej zodpovednosti (CSR).
Jedným z nich je potravinová zbierka Pomáhame potravinami, pri ktorej Kaufland spojil sily so Slovenským Červeným krížom. Jej cieľom je pomôcť rodinám, seniorom a osamelým rodičom na okraji chudoby odľahčiť napätý rozpočet. Za dvanásť rokov sa takto vyzbieralo takmer 500 ton potravín.
Prostredníctvom projektu Čerstvé hlavičky zasa Kaufland zabezpečuje zeleninu a ovocie do materských a základných škôl. „Doteraz sme rozdali takmer tisíc ton čerstvej zeleniny a ovocia,“ hovorí generálny riaditeľ Kauflandu Sven Reinhard.
Zdravý životný štýl mladej generácie sa reťazec snaží podporiť aj Krúžkami varenia pre školákov a budovaním multifunkčných ihrísk. Do dvadsaťjeden K Parkov investoval Kaufland viac ako dva milióny eur a v ich výstavbe plánuje pokračovať.

Investície do inovácií
Len počas minulého roka sa v prevádzkach Kauflandu uskutočnilo viac ako 84 miliónov nákupov. Hitparádu najobľúbenejších produktov vedú kajzerky, banány a rožky.
Kaufland neustále investuje do inovácií, ktoré zákazníkom uľahčujú nákupy. V roku 2016 v predajni v Dunajskej Strede spustil prvé samoobslužné pokladnice. Odvtedy sa z nich stal štandard, ktorý minimalizuje čakanie na zaplatenie. „Viac ako 56 percent všetkých našich zákazníkov nakúpi cez samoobslužné pokladnice,“ vyratúva Kristián Gaľa, oblastný riaditeľ Prevádzky.
V roku 2021 Kaufland spustil vernostný program Kaufland Card. V súčasnosti ho využíva 1,8 milióna zákazníkov, ktorí vďaka nemu pri nákupe vďaka zľavám ušetria. O rok neskôr reťazec spustil K-Scan, samoobslužné nakupovanie pomocou ručného skenera. Momentálne je K-Scan dostupný vo viac ako siedmich desiatkach predajní na Slovensku.

Udržateľné riešenia
Všade, kde je to možné, Kaufland podporuje udržateľné riešenia, znižuje spotrebu plastov a využíva obnoviteľné zdroje. Jeho cieľ je do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie.
Príkladom je predajňa v Záhorskej Bystrici, ktorá do reťazca pribudla v roku 2023. Postavili ju zo 75 percent z dreva. Ide o nový prototyp predajne, naprojektovaný podľa zásad udržateľného stavebníctva. V Záhorskej Bystrici je prvá predajňa tohto typu v celej európskej sieti Kauflandu.
Tento článok vám prináša Kaufland.
Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.