Medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou od stredy nepremávajú žiadne vlaky pre haváriu na cestnom moste, ktorý vedie ponad trať. Severný železničný koridor je pritom najdôležitejším a najrýchlejším spojením medzi západom a východom Slovenska.
Hoci štátny železničný dopravca ZSSK od začiatku tohto roka zrušil IC vlaky, rýchlikom sa dalo z Bratislavy do Košíc dostať za päť a pol hodiny.
Severná železničná tepna je teraz v Poprade „preseknutá“, a to pravdepodobne do soboty, kým stavbári problémový most nezastabilizujú tak, aby nespadol na trať. Aké máte alternatívy, ak chcete cestovať vlakom naprieč Slovenskom?
V článku sa dočítate:
- Ako dlho trvá cesta vlakom z Bratislavy do Košíc cez Poprad po novej výluke,
- koľkými vlakmi sa dostane do Košíc cez Banskú Bystricu,
- prečo je problémová aj južná trasa vlakom na východ Slovenska?
Najrýchlejšia aj po výluke
Rýchliky momentálne nepremávajú na úseku Poprad - Spišská Nová Ves. ZSKK na ňom nasadila náhradné autobusy. Pasažierovi sa môže podľa dopravcu v dôsledku tejto výluky predĺžiť jeho cesta o desať minút až o jednu hodinu.
V skutočnosti to môže byť aj viac, keďže kapacita autobusov je obmedzená a ich nadväznosť na vlaky nie je garantovaná. Železničné spoje na vetvách Bratislava - Poprad a Spišská Nová Ves - Košice budú naďalej jazdiť v hodinovom takte.
Napriek mimoriadnej situácii na trati v Poprade je vlakový spoj z Bratislavy do Košíc severnou trasou stále najlepšou voľbou. Aj s meškaniami môže jazda v ideálnom prípade trvať okolo šiestich hodín.
Na cenu lístka výluka vplyv nemá. Lístok bez miestenky stojí naďalej 19,20 eura. Za miesto v 2. triede si priplatíte jedno euro.

Cesta stredom Slovenska je najpomalšia
Na východ sa dá z Bratislavy vlakom dostať aj cez stredné Slovensko. Prvou možnosťou je trasa cez Žilinu a Vrútky, Banskú Bystricu a Margecany. Cesta po nej až do Košíc však trvá viac ako deväť hodín a vyžaduje tri, respektíve štyri prestupy na vlaky a jeden na autobus, keďže na trati Telgárt – Červená Skala je výluka, ktorá potrvá do konca tohto roka.